čtvrtek 20. září 2018

Hra 248: Podraz 5 (?)


Podraz 5
Vývojář: ?
Vydavatel: ?
Vydáno ? pro Sharp MZ-800
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Měli jsme tu již Podraz 5 od Tokára (1988) a Podraz 5 od Janoty (?), v tomto případě se jedná o hru na počítače Sharp od anonymního autora. Úkolem je jako vždy okrást Jacka Raggera, tentokrát to ale není tak jednoduché, protože budeme muset zjistit heslo k jeho účtu uložené v hlavním počítači, které se po určitých intervalech automaticky mění. 

Jak jsem zjistil až potom, co jsem měl napsaný skoro celý návod, nemění se jen jeho heslo, ale po startu hry je náhodně vygenerováno daleko více proměnných, takže jednotlivá čísla, adresy a hesla jsou při každém startu hry jiná. 


Můj milý Arthur Brown
Hlavní obrazovka
Tentokrát tu nemusíme volat na informace, ale všechna čísla máme hned od začátku

Jinak se jedná o klasickou "podrazovku", včetně hádanky s převodem z ASCII tabulky, kdy za zmínku stojí asi jen "test" při vstoupení do spolku "Unionu", kdy se na obrazovce začnou objevovat dvě čísla a hráč musí v časovém limitu správně napsat jejich součin. Možná jsem také něco přehlédl, ale nepochopil jsem, proč musím na přihlášce do "Unionu" jako svůj věk uvést "42", což je věk Jacka Raggera, ale to se objevuje ve hře až později. Já to tedy uhádl prostým tipováním. 

Pokud to ve hře několikrát zkazíte, vyskočí červená obrazovka, ve které je Tim Coleman zatčen a odsouzen za trestný čin pokusu o počítačovou krádež. 


Z nějakého důvodu se můžou registrovat jen lidé staří 42 let
Vstupní ceremoniál obsahuje test z násobení
Byl jsem dopaden a odsouzen

POSTUP HROU
(Náhodně generovaná čísla jsou označená např. jako "CISLO1", ty je třeba si zapisovat).
Arthur mi poslal zprávu a prozradil mi Raggerovo konto "NBA19273R681". Heslo se ale pravidelně mění pomocí kódu uloženého v Central computer. Tam máme změnit kód "AG01" na "AGN2". Podíval jsem se do seznamu a opsal si čísla a hesla. Zavolal jsem ještě Arthurovi (625721; SONY) a zjistil, že Ragger pracuje v "Union Computer's man's" a že mám peníze přeposlat na náš účet "NBB26872R926". 

Zavolal jsem Davidovi Ahlovi (812114; TOSHIBA) - prý budu muset v "Unionu" vstoupit do spolku a podstoupit zkoušku a v "Boston's data bank" je Ragger evidován pod číslem "CISLO1". Spojil jsem se s "Unionem" (683918) a podal přihlášku do svazu. Napsal jsem jméno "Tim Coleman" a věk "42". Dále jsem musel splnit zkoušku, kdy jsem v časovém limitu psal součiny čísel. Vygenerovalo se mi číslo karty "CISLO2".


ASCII tabulku po všech těch "podrazech" už znám téměř nazpaměť
Richard má nový počítač od IBM
Jack Ragger opět prozrazuje citlivá data přes telefon

Znovu jsem se spojil s Unionem (683918), zvolil že chci informace a napsal číslo karty "CISLO2", jméno "Tim Coleman", heslo podle kódu pomocí ASCII tabulky, jméno hledané osoby "Jack Ragger". Zjistil jsem, že Jack pracuje pro "Boston's data bank", trestní rejstřík na kartě "CISLO3" na "Washington's data bank", kód "CISLO4" a má přítele Richarda Parkera. 

Spojil jsem se s Washingtonem (615659), zvolil kartotéku, kód "CISLO4", registrační číslo "CISLO3" a zjistil, že heslo do Boston's data bank je "CISLO5". Spojil jsem se s Bostonem (826262), zvolil kartotéku, heslo "CISLO5", registrační číslo "CISLO1". Zjistil jsem, že Jack bydlí v Bostonu na "ADRESA1" a trestní rejstřík má ve Washington's data bank na kartě "CISLO3". 

Zavolal jsem Richardovi (681157), jméno "Jack Ragger", ulice "ADRESA1", věk "42". Prozradil mi svojí "ADRESA2". Zavolal jsem Jackovi (811955), jméno "Richard Parker", ulice "ADRESA2". Dozvěděl jsem se, že Jack změnil heslo u central computer na "CISLO6" a že jejich kód je na adrese "CISLO7". 

Spojil jsem se s "Central computer" (100183), heslo "CISLO6", adresa "CISLO7", změnit na "AGN2". Dozvěděl jsem se naposledy generované heslo "CISLO8". Spojil jsem se s bankou (232966), převod z konta "NBA19273R681", heslo "CISLO8", převést na konto "NBB26872R926". 
KONEC POSTUPU HROU


Konečně jsem zjistil heslo
Převádění peněz v bance
Vítězství !

Verdikt: Jedna z těch slabších "podrazovek", která se odlišuje hlavně tím, že zde máme náhodně generované hodnoty čísel a hesel. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat