pondělí 17. září 2018

Hra 247: Podraz 5 (?)


Podraz 5
Vývojář: D. Janota
Vydavatel: Falcon Soft
Vydáno ? pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Aby to nebylo tak jednoduché, kromě Tokárova Podrazu 5 (1988) vznikly ještě další dvě stejnojmenné hry a toto je jedna z nich. Jak se můžeme dočíst na úvodní obrazovce, jedná se o pokračování her Podraz 3 (1986) a Podraz 4 (her s tímto názvem vzniklo několik, ale tady se myslí Tokárova verze), přičemž během hry je nutné použít znalosti (hesla) právě z těchto her.

Příběh není nijak obšírně rozepsán, klasicky jsme v roli Tima Colemana a snažíme se okrást našeho soka Jacka Raggera o peníze. Později nám Arthur pošle zprávu s dalšími detaily - Ragger prý pracuje v Bostonské pojišťovně a "nějak si vydělává na zbytcích z kont".

Hlavní obrazovka
Detaily příběhu
Na začátku je nutné použít heslo ze hry Podraz 4

Co se týče hratelnosti, je to opět klasická "podrazovka", takže na obrazovce vidíme jakoby náš počítač a pomocí něho zjišťujeme čísla, hesla, informace a další stopy vedoucí k našemu cíli. Tentokrát tady není ani žádná zapeklitá hádanka a obtížnost není velká.

Co mi způsobilo daleko větší problémy byla velká zabugovanost hry, kvůli které jsem nejprve nebyl schopný hru dokončit. Konkrétně hra nenašla klíčové telefonní číslo na "Boston's Insurance Company" a vytáčení čísla na Paula Handera končilo stavem "obsazeno". Začal jsem tedy pátrat ve zdrojovém kódu hry a společně se Solarisem jsme našli a opravili hned několik bugů:

1) Hra zaměňuje jména "Paul Hander" a "Paul Gander" - opraveno na "Gander".
2) Číslo Gandera na informacích je špatně - místo 212-69-666 má být 212-61-666.
3) autor v kódu použil na jednom místě uložení do chybné proměnné a "Boston's insurance company" proto nejde na informacích najít.
4) I kdybyste "Boston's insurance company" na informacích našli, hra by vám vypsala špatné číslo 434-116-421, které má o jednu číslici navíc a nedá se ani vytočit. Na jiném místě v kódu hra očekává číslo 435-63-451, což je tedy správné číslo.
5) Pokud jste se spojili s pojišťovnou a zadali libovolný kód, tak se hned zobrazila gratulace k výhře!

Není to vše, co bylo opraveno a třeba špatné odsazování textu jsme neřešili. Každopádně hru doporučuji hrát jen v opravené verzi, kterou můžete najít na cs.speccy.cz. Screenshoty jsou již z opravené verze.

V opravené verzi tu už není Paul Hander, ale Gander
Občas zlobí i odsazování

POSTUP HROU
Začal mi zvonit telefon, a tak jsem ho vzal. David mi nabídl kšeft. Podíval jsem se do seznamu ("S") a opsal si čísla. Zavolal jsem Arthurovi (807-32-443; ALENA). Ten mi řekl, že Jack pracuje v "Boston's Insurance Company" a že tam mám změnit kód na "3245191". Taky se mám podívat do "Computing centre of Boston", heslo je prý pořád stejné. 

Sehnal jsem si na informacích (800-11-111) číslo na druhou jmenovanou společnost a zavolal tam (359-18-669). Heslo jsem zadal "GABIKA" (je nutné získat z Tokárova Podrazu 4). Zadal jsem jméno "Jack Ragger" a zjistil, že jeho záznamy byly přeloženy do Detroitské databanky. Zavolal jsem tedy na informace a zjistil číslo na "Computing centre of Detroit". Spojil jsem se s nimi (101-24-190), ale nevěděl jsem heslo. To mi vzápětí poslal David, takže jsem číslo vytočil znovu a zadal správné heslo "VERKA". Jméno jsem zadal "Jack Ragger" a zjistil, že Jack pracuje u firmy "Computers of firm Apple", číslo v kartotéce firmy "2717759", na místo byl doporučen Johnem Blackem, pracovníkem firmy "Compaq". 

Zjistil jsem číslo na Compaq a zavolal tam (230-72-913). V kartotéce jsem zadal číslo "2717759". Zjistil jsem, že Jack byl přijat do firmy "IBM Software" a stal se ředitelem "software section of Compaq". Přišla mi zpráva od Davida, že John Black má číslo v Compaq "10158119". Spojil jsem se opět s Compaq, zvolil jiné oddělení a zadal "software section of Compaq", jméno "John Black". Našel jsem přísně tajné dokumenty, ale neměl jsem heslo. 


To je sakra dlouhý kód
Závěrečné zadávání údajů v pojišťovně

Přišla mi zpráva od Arthura, že heslo je "Katka". Šel jsem tedy zpět a zadal ho, načež jsem se dozvěděl, že nové heslo v pojišťovně je "ace of aces" a dva noví lidé v jejich skupině jsou Paul Gander a Marty Dudson a znají se s Hufferem. Přišla mi zpráva od Davida, že mám rychle volat Pollymu Holesmanovi. Ozval jsem se mu (142-79-227) a zadal svoje jméno "Tim Coleman". Prý mám zavolat na "police station 09" a zadat kód "1247MESN3".

Zavolal jsem na police station 09 (111-29-1111247MESN3) a dostal data o Mike Sherwinovi, který pracuje jako programátor hlavního počítače u firmy "boston's insurance company". Zjistil jsem si číslo na Gandera a zavolal mu (212-61-666), ohlásil jsem se jako "Marty Dudson". Prozradil mi heslo "IVANA". Zjistil jsem si číslo na Martyho a zavolal mu (231-28-301; IVANA). Dozvěděl jsem se kód "32D5N1018R1333215V1". 

Zbývalo tedy zjistil číslo na "Boston's insurance company" (435-63-451) a zadat kód "32D5N1018R1333215V1", heslo "Ace of aces", jméno "Mike Sherwin" a nový kód "3245191". 
KONEC POSTUPU HROU

Vítězství !

Verdikt: Další typická "podrazovka", kterou ve velkém sužují bugy. Doporučuji hrát jen opravenou verzi.
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat