pátek 14. září 2018

Hra 246: Podraz 6 (1988)


Podraz 6 - Štvrtá Velká Počítačová Lúpež
Vývojář: Anton Tokár & E. H. Becz
Vydavatel: Antok Software
Vydáno 1988 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Podraz 6 je zakončení "tokárovské" trilogie neoficiálních pokračování (Podraz 4 (1987) a Podraz 5 (1988)) původního Podrazu 3 (1986). Je to tedy čtvrtý díl a proto nese podtitul "čtvrtá velká počítačová loupež". 

Jde jako vždycky o nachystání podrazu na počítačového zlodějíčka Jacka Raggera, kterého jsme už několikrát zničili. Přesto se Jack vždy dokázal ze šlamastyky dostat a nejinak je tomu i v tomto díle. Ocitáme se v roce 1996, tedy 2 roky po předchozím dílu. Jack opět změnil jméno a s posledními penězi se ukryl v Evropě. Tam mu ovšem finance rychle došly, a proto se rozhodl vrátit zpět do Ameriky.

Příběh #1
Příběh #2
Příběh #3
Příběh #4

Zvolil poněkud netradiční cestu parníkem, na kterém potkal milionáře Mr. Wooda. Toho ohromil svými znalostmi a schopnostmi a dostal nabídku místa v Chicagu, což samozřejmě přijal. Jakmile se ale dostal k počítači, tak neodolal a začal vymýšlet další podvod, tentokrát s pojistkami. Na nás je, v kůži Tima Colemana, zjistil Jackovo nové jméno a samozřejmě také jak se na jeho účet obohatit.

Hratelnost zůstala při starém, je to prostě a jednoduše další "Podrazovka". Zůstal i nepříjemný bug z minulého dílu, kdy se těžko vytáčí telefonní číslo (asi) kvůli zvukovým efektům. Pro další postup hrou je občas třeba nějakou dobu počkat, než přijde zpráva s další stopou, což je trochu nepříjemné.

Hlavní obrazovka
Hovor se starým známým Davidem Ahlem
Hackování hesla u FBI

Obtížnost je průměrná a nejtěžší hádankou je dekódování hesla FBI, kdy je třeba převést HEX čísla do ASCII, ale znalcům původní hry to velmi rychle dojde. Asi největší změnou jsou tři možná zakončení hry podle toho, kolik peněz se vám podaří ukradnout. Při převodu peněz z Jackových dvou účtů může totiž hra vypsat "účet byl před půl hodinou zrušen". Lze tedy dostat špatný konec (nestihnete převést peníze ani z jednoho účtu), neutrální konec (stihnete převést jen jeden účet, ale pravděpodobnost, že uvidíte toto zakončení je velmi malá, protože dostanete údaje pro oba účty ve stejnou chvíli) a dobrý konec (stihnete převést peníze z obou účtů).

Předpokládám, že ve hře tedy běží neviditelný časový limit podle kterého se toto řídí, ale nepodařilo se mi to potvrdit. I když začnu úplně novou hru a hned začnu převádět peníze, tak se mi může stát, že mi hra napíše, že jsem to nestihl. Dost možná je to tedy o prosté náhodě. Ve všech koncích je ale naznačeno, že v dalším pokračování by se Jack Ragger měl připojit do týmu k Timovi, Arthurovi a Davidovi.

Záznamy FBI o Jackovi
Zanechání vzkazu na záznamníku
Svědkyně mě zve k sobě domů. Škoda, že nelze pozvání akceptovat.

POSTUP HROU
Přišla mi zpráva, že mám volat New York (338-29-825) = David Ahl, což jsem udělal. Nevěděl jsem ale heslo. To mi přišlo po chvíli. Zavolal jsem tedy znovu, heslo "SHAME". David mi řekl, že by se hodily další peníze a že se mám ozvat Arthurovi, heslo "STONE". Číslo jsem našel v seznamu a zavolal mu (807-80-332). Zatím mi prozradil jen číslo našeho konta "NBA 382 282 22", heslo "PIMPF". 

Zavolal jsem opět Davidovi (338-29-825; SHAME) a ten mě navedl na myšlenku zkusit se po Jackovi podívat na pobočce FBI - Washington. Zavolal jsem tedy na informace (300-11-111) a zadal "FBI - Washington". Zavolal jsem tam (111-11-333) a napojil se na pobočku ve Washingtonu. Vstupní heslo jsem rozluštil podle HEX kódu ("4D" = "M", "44" = "D", apod.). Zadal jsem jméno "Jack Ragger" a odpojil se. 


Seznam cestujících lodi Shanoon
Jackovo nové jméno je Steve Ronway
Jack se nepoučil a opět mi sděluje citlivé údaje po telefonu

Došla mi zpráva, že mám zavolat Arthurovi (807-80-332; STONE), který mi prozradil jméno jednoho svědka - Hollis Haynes. Zjistil jsem si na informacích číslo a zavolal ji (322-21-222). Nebyla ale k zastižení, a tak jsem ji na záznamníku nechal svoje jméno a číslo (TIM COLEMAN; 315-41-429). Za nějakou dobu mi zavolala a sdělila mi, že viděla Jacka vystupovat z lodi "Shanoon" společnosti "Trans Atlantic Corporation" dne 5. 5. 1996, plující do New Yorku z Bordeaux.

Zjistil jsem si číslo na společnost a zavolal tam (355-11-555). Zadal jsem datum "5.5.1996", cílový přístav "New York", jméno lodě "Shanoon". Vyjel mi seznam cestujících, kdy v New Yorku vystoupilo pouze šest osob, z toho čtyři muži, včetně nám známého Mr. Wooda - jeho celé jméno je tedy Henry Wood a Jackovo nové jméno je jedno z těchto - Tibor Badorow, Arthur Domaschke, Steve Ronway. 

Zjistil jsem číslo na všechny a zavolal jim. Představoval jsem se jako "Henry Wood". Steve Ronway (612-41-612) jako jediný toto jméno znal, takže bylo jasné, že je to Jack Ragger. Zavolal jsem mu znovu a tentokrát se představil jako jeho bratranec "James Ripley". Upozornil mě, abych mu raději volal na jiné číslo, tak jsem to udělal (635-41-222, heslo "ROAD 66"). 


Úspěšné převedení peněz z prvního konta
Špatný konec
Neutrální konec

Prozradil mi, že peníze ukryl ve dvou bankách - "FNC BANK SAN DIEGO" a "FNC BANK CHICAGO" a řekl mi i čísla kont a hesla. Zjistil jsem si čísla do bank a zavolal nejdříve do San Diega (666-66-116), konto "FNCB 10091969 AT", heslo "SPEAK", přemístit na náš účet "NBA 382 282 22", heslo "PIMPF"

Zavolal jsem do druhé banky v Chicagu (622-41-211),  "FNCB 06081969 AM", heslo "SPELL" a opět přemístit na náš účet "NBA 382 282 22", heslo "PIMPF". Arthur mi poslal zprávu s gratulací a naznačil, že bychom mohli Jacka, jakožto slušného odborníka, někdy v budoucnu pozvat do naší party.
KONEC POSTUPU HROU

Dobrý konec
Během prázdnin pište do Revúci, jinak do Košic

Verdikt: Asi nejlepší díl z "tokárovské" trilogie "podrazových" her. Je to ale opět sázka na jistotu, kdy jedinou větší změnou oproti předchůdcům jsou tři možné konce.
Hodnocení: 4/10

Žádné komentáře:

Okomentovat