Už podle úvodní obrazovky můžeme tušit, že tahle hra bude mít něco společného s
Podrazem 3 (1986) a také že ano! V tomto případě je
inspirace opravdu velice
silná a kostra příběhu i hádanek je úplně stejná. Některé věci jsou rozšířeny, některé byly useknuty. Jména byla změněna, ale pokud jste dohráli Podraz, tak tady budete přesně vědět, co dělat.
Vžijete se do role soukromého detektiva
Johna Gordona a od inspektora
Cartera dostanete za úkol překazit plány hackerovi
Jonathanu Foxovi. Ten vložil do počítače Národní americké banky program, který v určený čas "odblokuje systém ochrany a vymaže celou operační paměť". Tím by bance vznikly obrovské škody a proto vypsala odměnu
100 000 USD tomu, kdo havárii zabrání.
|
Příběh |
|
První zpráva s úkolem |
|
Hlavní obrazovka hry |
Budete se tedy opět přes telefon spojovat s různými subjekty a získávat informace vedoucí ke splnění úkolu. Postup hrou je opravdu
velice podobný Podrazu 3 - máme tu opět dešifrování písmen pomocí
ASCII tabulky a nově také převody do
binární soustavy (děkuji Solarisovi za pomoc při prolomení hádanky)
. Oproti originálu je tu i časový limit - pokud budete příliš váhat, tak odpočet běžící na pozadí (zde se mu říká "čítač kmitů") doběhne do konce a úkol nesplníte.
Bohužel se tady najdou i
bugy - zprávu si můžete přečíst jen na začátku, pokud to zkusíte později, tak hra spadne do "out of memory" chyby. To naštěstí zase tolik nevadí, protože za celou hru vám už žádná další zpráva nepřijde.
|
Ve hře je přítomný časový limit |
|
Zadávání písmen podle ASCII tabulky |
|
Zde je zase nutné převést číslo do binární soustavy |
POSTUP HROU
Přečetl jsem si zprávu (
Z) a zjistil jméno
Jonathana Foxe (průkaz č.
1730180993). V telefonním seznamu (
S) jsem získal číslo na ministerstvo vnitra (
800-29-329) a vytočil ho. Bylo potřeba zadat kód podle ASCII tabulky (65-75-90 se překládá jako "
AJZ") a poté evidenční číslo Foxe (1730180993). Díky tomu jsem zjistil, že Fox pracoval pro "
Jones electronics LTD", osobní číslo
285661.
Spojil jsem se tedy s informacemi (
300-11-111) a zjistil číslo na Jones electronics LTD (
232-00-557), které jsem vytočil - vstupní kód, který se mi zobrazil, bylo nutné převést do binární soustavy (např. 164 = 10100100). Vložil jsem osobní číslo Foxe (
285661) a objevil, že
Jack Schofield si byl s Foxem velmi blízko.
|
Můj telefonní seznam |
|
Jméno Jacka Schofielda je klíčová informace |
|
Lhát se nemá, ale v tomto případě musím udělat výjimku |
Na informacích jsem zjistil číslo na
Schofielda (
703-98-622) a zavolal mu. Oznámil jsem, že se jmenuju "
Jonathan Fox" a dostal se do databanky soukromých záznamů, kde jsem si opsal osm hesel. Na informacích jsem si zjistil číslo na
Foxe (
631-33-242) a zavolal mu. Zkoušel jsem hesla od Schofielda a zafungovalo heslo "
FOREST". Opsal jsem si dalších 12 hesel a podíval se i na čítač kmitů (odpočet).
Spojil jsem se s
Národní bankou (
103-33-273) a zkoušel jsem hesla od Foxe. Správné heslo bylo "
315262". Dále bylo nutné zadat vstupní kód z řetězce "
16-11-28-35-21-14-32-17". Tyto čísla jsem sečetl a výsledek
174 opět převedl do binární soustavy (
10101110). Dostal jsem se k ovládání čítače - ten jsem pomocí volby "1" zastavil a zabránil tak ztrátě dat.
KONEC POSTUPU HROU
|
Databanka soukromých záznamů |
|
Hackování National Bank of America |
|
Veškeré moje úsilí směřovalo k zastavení tohoto čítače |
|
Vítězství ! Autor se přiznává k inspiraci v Podrazu 3 |
Verdikt: Hra to celkově není špatná, ale body ji strhávám za neoriginalitu - je to až příliš velká kopie Podrazu 3.
Hodnocení: 3/10
Žádné komentáře:
Okomentovat