pondělí 7. května 2018

Hra 203: Detektiv (1988)


Detektiv
Vývojář: Stanislav Lopata
Vydavatel: Stanislav Lopata
Vydáno 1988 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Už podle úvodní obrazovky můžeme tušit, že tahle hra bude mít něco společného s Podrazem 3 (1986) a také že ano! V tomto případě je inspirace opravdu velice silná a kostra příběhu i hádanek je úplně stejná. Některé věci jsou rozšířeny, některé byly useknuty. Jména byla změněna, ale pokud jste dohráli Podraz, tak tady budete přesně vědět, co dělat.

Vžijete se do role soukromého detektiva Johna Gordona a od inspektora Cartera dostanete za úkol překazit plány hackerovi Jonathanu Foxovi. Ten vložil do počítače Národní americké banky program, který v určený čas "odblokuje systém ochrany a vymaže celou operační paměť". Tím by bance vznikly obrovské škody a proto vypsala odměnu 100 000 USD tomu, kdo havárii zabrání.

Příběh
První zpráva s úkolem
Hlavní obrazovka hry

Budete se tedy opět přes telefon spojovat s různými subjekty a získávat informace vedoucí ke splnění úkolu. Postup hrou je opravdu velice podobný Podrazu 3 - máme tu opět dešifrování písmen pomocí ASCII tabulky a nově také převody do binární soustavy (děkuji Solarisovi za pomoc při prolomení hádanky)Oproti originálu je tu i časový limit - pokud budete příliš váhat, tak odpočet běžící na pozadí (zde se mu říká "čítač kmitů") doběhne do konce a úkol nesplníte. 

Bohužel se tady najdou i bugy - zprávu si můžete přečíst jen na začátku, pokud to zkusíte později, tak hra spadne do "out of memory" chyby. To naštěstí zase tolik nevadí, protože za celou hru vám už žádná další zpráva nepřijde.

Ve hře je přítomný časový limit
Zadávání písmen podle ASCII tabulky
Zde je zase nutné převést číslo do binární soustavy

POSTUP HROU
Přečetl jsem si zprávu (Z) a zjistil jméno Jonathana Foxe (průkaz č. 1730180993). V telefonním seznamu (S) jsem získal číslo na ministerstvo vnitra (800-29-329) a vytočil ho. Bylo potřeba zadat kód podle ASCII tabulky (65-75-90 se překládá jako "AJZ") a poté evidenční číslo Foxe (1730180993). Díky tomu jsem zjistil, že Fox pracoval pro "Jones electronics LTD", osobní číslo 285661.

Spojil jsem se tedy s informacemi (300-11-111) a zjistil číslo na Jones electronics LTD (232-00-557), které jsem vytočil - vstupní kód, který se mi zobrazil, bylo nutné převést do binární soustavy (např. 164 = 10100100). Vložil jsem osobní číslo Foxe (285661) a objevil, že Jack Schofield si byl s Foxem velmi blízko.

Můj telefonní seznam
Jméno Jacka Schofielda je klíčová informace
Lhát se nemá, ale v tomto případě musím udělat výjimku

Na informacích jsem zjistil číslo na Schofielda (703-98-622) a zavolal mu. Oznámil jsem, že se jmenuju "Jonathan Fox" a dostal se do databanky soukromých záznamů, kde jsem si opsal osm hesel. Na informacích jsem si zjistil číslo na Foxe (631-33-242) a zavolal mu. Zkoušel jsem hesla od Schofielda a zafungovalo heslo "FOREST". Opsal jsem si dalších 12 hesel a podíval se i na čítač kmitů (odpočet).

Spojil jsem se s Národní bankou (103-33-273) a zkoušel jsem hesla od Foxe. Správné heslo bylo "315262". Dále bylo nutné zadat vstupní kód z řetězce "16-11-28-35-21-14-32-17". Tyto čísla jsem sečetl a výsledek 174 opět převedl do binární soustavy (10101110). Dostal jsem se k ovládání čítače - ten jsem pomocí volby "1" zastavil a zabránil tak ztrátě dat.
KONEC POSTUPU HROU


Databanka soukromých záznamů
Hackování National Bank of America
Veškeré moje úsilí směřovalo k zastavení tohoto čítače
Vítězství ! Autor se přiznává k inspiraci v Podrazu 3

Verdikt: Hra to celkově není špatná, ale body ji strhávám za neoriginalitu - je to až příliš velká kopie Podrazu 3.
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat