Agent Panther aneb Tajemství Egypta
Vývojář: David Spilka (Datri Software)
Vydavatel: Tomáš Darebník
Vydáno 1995 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Další z nekonečné řady textovek od Datri Software, kdy jakoby se autor nemohl rozhodnout zdali se hra bude jmenovat Agent Panther, Agent Panther 007 či prostě jen Panther, takže na každé obrazovce je uvedeno něco jiného. Jaderný fyzik John Brown byl unesen a je držen v Džoserově pyramidě v Egyptě. Jelikož by jeho vynálezy mohly ohrozit svět, tak se ho v kůži agenta Panthera vydáváme najít a zachránit.
Hra je k sehnání minimálně ve dvou verzích - ta rozdělená na čtyři části (instrukce, hudba s vysloveným názvem hry, samotná hra a delší hudba) je zabugovaná a horní polovina obrazovky se nevykresluje správně. Druhá verze rozdělená na dvě části funguje správně.
![]() |
Příběh |
![]() |
Instrukce |
![]() |
Začátek hry a příkaz SLOVNIK |
![]() |
Když se k PNS připíše "E" a "I", tak vznikne... |
Dostupné příkazy si můžeme vypsat pomocí SLOVNIK a jde o ZKOUMEJ, SEBER, POLOŽ, POUŽIJ, NASTUP, INVENTÁŘ a POMOC, kdy ten poslední vždy pouze navrhne, ať se koukneme do slovníku. Slova se můžou zkracovat na první tři písmena a dají se psát jak bez, tak s diakritikou. Fungují tu i synonyma jako ZKOUMEJ a PROZKOUMEJ, VEZMI a SEBER. V některých případech musíme čekat (např. ve frontě), pro což stačí stisknout klávesu Enter.
![]() |
A jsme v Egyptě |
![]() |
Kam že to chceme jet? |
![]() |
I každý předmět má svůj vlastní obrázek |
Pro každou lokaci se v horní části na televizi vykreslí malý obrázek a to stejné funguje i při prozkoumávání předmětů, což je příjemný detail. Možná je jen škoda, že během hraní nehraje žádná hudba.
Svojí cestu začínáme na letišti v Praze a paradoxně, i když jsme agent zachraňující svět, tak s sebou nemáme vůbec nic a musíme si vše nakrást, dostat se pomocí taxi, voru a vlaku k pyramidě a tam hra překvapivě končí. Příběh měl totiž pokračovat ve druhém díle, pro nějž v roce 1997 vyšlo intro, ale samotná hra zřejmě nebyla nikdy dodělaná. Heslo CONTINUE ze závěrečné obrazovky je nám tedy k ničemu.
![]() |
Mapa |
POSTUP HROU
Na WC jsem otravoval chlapa (ZKO CHL) až utekl a nechal po sobě klíč (VEZ KLI), jímž jsem odemkl skříňku v úschovně zavazadel (POU KLI) a získal pas (VEZ PAS), peníze (VEZ PEN) a letenku (VEZ LET). Ve směnárně jsem vyčekal frontu (klávesa enter) a u okénka vyměnil koruny (POU PEN) za bankovku. U stánku PNS jsem si koupil pohled (POU PEN; VEZ POH) a na poště telefonní kartu (POU PEN; VEZ KAR). Z telefonní budky jsem si na letiště v Káhiře zavolal taxi (POU TEL). V letištní hale jsem si počkal (enter) na letadlo do Gízy a nastoupil.
Na parkovišti jsem naskočil do přivolaného taxi (NAS) a odjel k "potoku". U houští (ZKO HOU) jsem našel mačetu (POL KAR; VEZ MAC) a prosekal křoví (POU MAC). Indiánům jsem daroval pohled (POU POH) a ukradl jim oštěp (VEZ OST). Naskočil jsem na vor (NAS) a dostal se na vlakové nádraží. V baru jsem za bankovku koupil vodku (POU BAN), počkal na vlak do Sakkáry a odjel (NAS).
V opuštěné chýši jsem vzal lano (VEZ LAN), hodil ho na vysokou palmu (POU LAN), vyšplhal (N) a získal granát (VEZ GRA). Voják vyměnil vodku za nenabitý samopal (POU VOD). V další chýši jsem oštěpem probodl spícího dědu (POU OST) a našel u něj (ZKO DED) náboje (VEZ NAB), jimiž jsem nabil samopal (POU NAB). Vrata pyramidy jsem otevřel granátem (POU GRA), v pyramidě postřílel stráže (POU SAM) a dostal se dovnitř.
KONEC POSTUPU HROU
![]() |
Stali jsme se vrahy |
![]() |
Jak jinak otevřít vstup do pyramidy než granátem |
![]() |
Co je to za ksicht?! |
![]() |
Vítězství! |
Verdikt: Konečně nastal posun co se týče kvality textovek od Datri Software - zadávání příkazů se zpříjemnilo, přibyly obrázky lokací a předmětů, ale na druhou stranu je příběh nedokončený, což zamrzí.
Hodnocení: 3/10
Žádné komentáře:
Okomentovat