středa 20. března 2024

Hra 931: D. O. D. O. (1994)


D. O. D. O.
Vývojář: Ivan Straka & David Smejkal & Otmar Brancuzský & Petr Kolomějev & Peter Gerstner
Vydavatel: Ivan Straka & David Smejkal
Vydáno 1994 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

V klasické textovce pro osmibitová Atari se ujmeme bojovníka pravěkých lovců jménem DODO, což znamená "Dokonalý, Odvážný, Ďábelský, Obratný". Během období dešťů se našemu kmenu stala taková "menší" nepříjemnost a sice zhasl nám oheň. Jsme proto vysláni získat ho od našich sousedů. Problém je, že ti nás tak trochu nesnáší a navíc žijí poměrně daleko. Obdržíme tedy nejmodernější výbavu a sice pazourek, nepromokavou kožešinu, ruksak z kůry a kyj střední velikosti. 

Příběh

Instrukce

Začátek hry

Kouzelná babička

Všechny dostupné příkazy jsou vypsány na úvodních obrazovkách, konkrétně jde o PROZKOUMEJ, VEZMI, POUZIJ, KUP, ZEPTEJ SE, SITUACE a POMOC. Slova se bohužel nedají zkracovat a nenajdeme tu ani možnost vypsat si obsah inventáře. Poslední příkaz POMOC vypíše na pár místech nápovědu, ale ta není příliš potřeba, protože obtížnost je nízká. 

Dítě řve na přesličkové lesy

V dutině si někdo ukryl cenné kůry

Pterodactylus našel oběd

Pravěkshop

Během našeho putování potkáme kouzelnou babičku, navštívíme Pravěkshop, vyhneme se pterodactylovi, v dutině stromu najdeme ukryté peníze ve formě kůr ze stromu, budeme překonávat řeku s číhajícím predátorem Žralokusem a nakonec nám pomůže kouzelník v jeskyni. Hra není příliš dlouhá ani komplexní a dá se dohrát poměrně rychle. 

Lehká hádanka

Mapa

POSTUP HROU
Na západě jsem potkal babičku, která mi darovala lahvičku se světlem (ZEPTEJ SE BABICKY), na mýtině jsem si odpočinul (O), prohledal dutinu v obrovitém stromu (PROZKOUMEJ DUTINU) a našel deset pravěkých korun na kůrách (VEZMI KURY). Ty jsem utratil v Pravěkshopu za sekyrku (KUP SEKYRKU) a maso (KUP MASO). Na skládce jsem prohledal odpadky (PROZKOUMEJ ODPADKY) a objevil kožešinu, na mamutím pohřebišti zase kosti (VEZMI KOSTI). 

Na břehu řeky jsem pokácel strom (POUZIJ SEKYRKU), žralokusovi hodil maso (POUZIJ MASO) a pokračoval otvorem doprava (P). V jeskyni jsem kouzelníkovi předal kožešinu (POUZIJ KOZESINU) a kosti (POUZIJ KOSTI) a obdržel termity, jež jsem využil na překonání hradeb vesnice (POUZIJ TERMITY). 
KONEC POSTUPU HROU

Nejděsivější tvor pravěku, Žralokus

To je ale náhoda, že jsem zrovna měl obě přísady u sebe...

Rychle pro oheň

Vítězství!

Verdikt: Krátká nepříliš komplexní textovka, která by mohla mít lepší parser. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat