Detektiv
Vývojář: Přemek Voráč & Martin Ackermann
Vydavatel: Přemek Voráč & Martin Ackermann
Vydáno 1990 pro Commodore 64
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Krátká textovka, v níž jakožto detektiv dostaneme za úkol vypátrat ukradené tajné plány domu č. 13. Honorář je závratných $500.000, což nemůžeme odmítnout. Na začátek dostáváme zálohu $10.000, přičemž do kapsy si bereme pouze desetinu a zbytek necháváme ležet v naší kanceláři, přičemž se pro ně můžeme vracet. Peníze potřebujeme na placení za informace či za alkohol, který si lze objednat na baru v hotelu - pokud to přeženeme, tak můžeme i všechny peníze ztratit.
Autoři |
Příběh #1 |
Příběh #2 |
Příběh #3 |
Na úvodní obrazovce se dozvíme pouze příkazy VEZMI a ZK(oumej), na dalších pár musíme přijít sami - ZAPLAT, SLEZ, VYLEZ. Na správných místech musíme zadávat i různá tajná hesla, jež získáme od postav, na něž narazíme. V jednom případě potřebujeme součin čísel klíčů, přičemž ta jsou náhodně generovaná, stejně jako kód ke dveřím v kufříku. V parku se dají najít i další klíče, ty ale slouží pouze ke zmatení.
Některé akce jsou na sobě závislé, např nemůžeme jít rovnou za ožralou získat číslo klíče, musíme se nejdříve trochu nelogicky svézt taxíkem či musíme nejdříve prozkoumat kanál než do něj můžeme vlézt. Je tu i chyba, kdy hra skončí i když zaplatíme vrátnému za informaci o zeleném taxi, naštěstí je tato akce nepovinná.
Začátek hry |
Proč řešit případ, když můžu peníze rozfofrovat na baru |
První heslo a první číslo klíče |
Mapa |
POSTUP HROU
Na křižovatce jsem odposlechl strážníkovu vysílačku (ZK STRAZNIKA; ZK VYSILACKU) a zaslechl "kasa v hotelu". V kasinu jsem narazil na Toma Browna (ZK CASINO; ZK TOMA) a objevil heslo "commodor" a číslo prvního klíče. Nezapomněl jsem zaplatil za informaci (ZAPLAT).
(V tomto okamžiku by se mělo jít za vrátným, říct COMMODOR, obdržet informaci o zeleném taxi a ZAPLAT, nicméně kvůli bugu pak hra skončí). Na parkovišti jsem si vzal zelené taxi (ZELENE TAXI), zaplatil (ZAPLAT), prohledal ožralu (ZK OZRALU) a zjistil číslo druhého klíče.
Před hostincem jsem odlákal zločince z kanálu (ZK HOSTINEC; ZK LIDI; KASA V HOTELU), před vodárnou našel kohoutky (ZK VODARNU; ZK KOHOUTKY) a zadal součin získaných čísel. Před hotelem jsem vlezl do kanálu (ZK KANAL; SLEZ), sebral hnědý kufřík (VEZMI KUFRIK) a získal i kód ke dveřím. Vylezl jsem z kanálu (VYLEZ), došel před dům č. 13, zadal kód (ZK DUM) a předal zákazníkovi plány (A).
KONEC POSTUPU HROU
Na otočení kohoutků potřebujeme matematiku |
Kufřík v kanálu |
Náboje by bily, ale nebyly |
Vítězství! |
Verdikt: Nepříliš povedená krátká detektivní textovka.
Hodnocení: 2/10
Přemek Voráč? Rodiče zřejmě měli smysl pro humor! :D
OdpovědětVymazat