D. O. S. T. A.
Vývojář: Thunderstorm Software
Vydavatel: Thunderstorm Software
Vydáno 1994 pro ZX Spectrum
Žánr: Logická hra
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Na začátku si musíme zvolit čtyři ovládací klávesy pro pohyb kurzoru a jednu pro "kliknutí", následně se za zvuku hudby také rozhodneme, zdali má začínat stroj, nebo hráč. Po výběru pak na obrazovce vidíme jakýsi počítač s klávesnicí, na níž vždy zadáváme číslo od 1 do 10 a poté potvrzujeme kliknutím na "Enter". Ve vrchní části je pak "displej", na němž se vypočítává "součet". V tazích se střídáme s počítačem a naším cílem je být ten, kdo dosáhne na číslo 100, odtud tedy název.
Volba začínajícího hráče |
Začátek hry |
Sedni a přemýšlej! |
Nejedná se moc o hru jako spíše o matematickou úlohu. Trik je v tom kontrolovat průběh a donutit protivníka, aby začínal vždy s čísly 1, 12, 23, 34, 45, 56, 67, 78 či 89, to znamená (11x)+1. V prvním tahu tedy musíme vždy zadat jedničku a dále pokračovat podle reakcí protivníka.
Vtip je také v tom, že pokud začíná počítač, tak nikdy nemůžeme vyhrát.
Do sta |
Umělá inteligence vyhrožuje |
Verdikt: Tohle není moc hra jako spíše matematická úloha. Znovuhratelnost je nulová.
Hodnocení: 1/10
Stojí možná za zmínku, že princip patří do skupiny her obvykle nazývaných NIM. Nejstarší z těchto jednořádkových (jednočíselných?) variant, dokonce s navlas stejnými pravidly jako zde, jsem našel v časopisu Amatérské Radio 8/1974 (str. 303), i když tam to ještě nebyl software, ale popis jednoúčelového hracího přístroje.
OdpovědětVymazat