středa 14. prosince 2022

Hra 760: World Trouble (1992)


World Trouble
Vývojář: Petr Horák
Vydavatel: Peťulka Software
Vydáno 1992 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Textovka "z oblasti špionáže" od Petra Horáka (Bonifác (1991), Magic Tonic (1992) a další). Děj se odehrává v roce 2010, kdy počítače zažily bouřlivý rozvoj. O tři roky dříve firma Lunatix vyvinula počítačové teleportační zařízení a získala na trhu monopol. Zároveň ale začala svoje lidi vysílat různě po světě s cílem zavirovat počítačové sítě, načež za odvirování vybírali poplatky. 

My se tomu rozhodneme učinit přítrž tím, že sami zavirujeme centrální počítač firmy, který je ale v Tokiu, přičemž cesta tam je zablokovaná. Musíme tedy nejprve získat disketu "Anti-code" a také disketu s virem zvanou "Death". Diskety jsou potom rozděleny na několik částí a ty mají v držení agenti rozesetí po celém světě. 

Příběh

Úkol

Hlavní nabídka našeho systému

Tak kam se teleportujeme?

K dispozici máme počítač Slix, který má "9999 megabajtů, teleportační zařízení, disketovou jednotku a monitor". Pomocí něho se můžeme teleportovat do devíti měst (do Canberry se dostat nelze protože nelze zvolit číslo 10), kde narazíme na různé situace. Občas musíme donést nějaký předmět, jindy zase vyluštit nějakou hádanku

Ty jsou tady dvě - v "B. R. A. I. N" hádáme následující číslo v posloupnosti a v "Rambo 36" by se teoreticky měl napsat kód, který vygeneruje zobrazená čísla. Nicméně toto není dodělané a program jako validní odpověď bere prázdnou hodnotu. V nabídce počítače je i možnost "programovat", to ovšem také nic nedělá. 

Některé lokace jsou zpočátku nepřístupné a dostaneme se do nich až později. V Moskvě je třeba rychle stisknout klávesu Esc, jinak nás zastřelí. 

Hádanka s doplňováním čísel

Strážce si to vyložil po svém

V Moskvě není bezpečno

Tato část bohužel není dodělaná

POSTUP HROU
Pomocí počítačového teleportačního zařízení (1) jsem se přesouval mezi jednotlivými lokacemi. V Madridu (4) jsem si zahrál hru (A) a doplnil čísla 31 a 161. V New Yorku (5) jsem si koupil granát (A; A; A) a předal ho v Londýně (1; A; A). V Limě (7) jsem získal tiskárnu, kterou jsem předal v Káhiře (9; A), za což jsem získal disketu "Anti-Moscow". Vydal jsem se tedy do Moskvy (3) a rychle stiskl klávesu Esc

Vrátil jsem se do Káhiry (9) a získal drahokam, jenž jsem předal v Paříži (2; A). V Buenos Aires (8) jsem "poradil" ve hře tím, že jsem stiskl klávesu Enter a získal zbylé části disket. Použil jsem tedy disketu Anti-Code (4) a dostal se do Tokia, kde jsem do centrálního počítače firmy Lunatix vložil disketu Death s virem. 
KONEC POSTUPU HROU

Disketa je kompletní

Počítač je kaput

Vítězství!

Verdikt: Neobvyklá a nedodělaná textovka s trochu naivním příběhem. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat