středa 28. prosince 2022

Hra 765: Šílený Hugo (1988)


Šílený Hugo
Vývojář: Marek Misterka & Pavel Hertl
Vydavatel: Briard Software
Vydáno 1988 pro Sharp MZ-800
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Další textovka od Briard Software (Karma (1988)) má velmi jednoduchý příběh - prastarý rod Hugů z Obludova vlastnil velký poklad a našim cílem bude vypravit se do jejich sídla a najít ho tam. Začínáme tedy před hradem, který se skládá z pěti pater, mezi nimiž se budeme pohybovat jak po schodech, tak výtahem. 

Velmi stručný příběh

Začátek hry

Část talismanu

Ovládání je řešeno přes nabídku, z níž pomocí klávesnice či joysticku vybíráme příkazy JDI, VEZMI, POLOŽ, POUŽIJ, PROZKOUMEJ, INVENTURA a TALISMAN. V útrobách hradu můžeme narazit na šíleného Huga, který po nás chce jakýsi talisman, přičemž ten se skládá ze čtyř částí a právě posledním zmíněným příkazem můžeme kontrolovat stav. 

Při vybírání příkazů se přehrávají animace, které zbytečně zdržují a hlavně pohyb mezi obrazovkami se kvůli nim stává velmi zdlouhavý. 

Náhodně generované číslo na okně

Ten sud s vínem jsem neměl pít!

Teleportační prsten

V přízemí hradu se nachází několik nezbytných předmětů, jejichž lokace je pro každou hru náhodně generovaná. Jedná se o modrý a černý klíč pro odemknutí dveří, prsten, s nímž se můžeme teleportovat na náhodnou obrazovku v přízemí, nafukovací vesta, jež nás zachrání před vodou, bumerang a jedna část talismanu. Zbylé tři části jsou na pevných místech. Náhodné je i číslo napsané na okně nutné pro překonání trpaslíka. 

Najdeme tu i sud s vínem, což je past - po jeho vypití se opijeme na mol, postupně poztrácíme všechny předměty z inventáře a ocitneme se ve spižírně. 

Mapa

POSTUP HROU
Uvnitř hradu jsem v přízemí našel náhodně rozmístěné předměty - modrý a černý klíč, teleportační prsten, nafukovací vestu, bumerang a první část talismanu. U knihovny jsem sešel po schodech dolů, oblékl si vestu a překonal vodu, za níž jsem našel druhou část talismanu. V tmavé místnosti jsem našel ČÍSLO. Výtahem jsem sjel do nejspodnějšího patra, klíčem odemkl dveře a trpaslíkovi toto číslo sdělil. Vzal jsem třetí část talismanu a použil teleportační prsten, abych unikl hlídačovi. Výtahem jsem vyjel do 2. patra, odemkl klíčem dveře a bumerangem srazil čtvrtou část talismanu. Kompletní talisman jsem předal v 1. patře Hugovi a získal za to truhlu s pokladem. 
KONEC POSTUPU HROU

Vybírání správného čísla u trpaslíka

Zbývá najít poslední část talismanu!

Vítězství!

Verdikt: Kratší a nepříliš obtížná textovka. Škoda zdržujících animací při zadávání příkazů. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat