Tetris
Vývojář: Stanislav Brabec
Vydavatel: UTX
Vydáno 1989 pro Atari 8-bit
Žánr: Puzzle
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Ze všech československých verzí Tetrisu vydaných do roku 1989 (Tetris pro Sharp, pro PMD 85, Tetrys pro Atari, 3D Tetris) je tento jasně nejpovedenější. Jak jsem dokázal vypátrat, grafika je částečně převzata ze Spectrum verze od Mirrorsoftu (1988).
Ovládání je opět řešeno pomocí joysticku, kdy v emulátoru nám budou stačit směrové šipky - dvě pro pohyb do stran, šipka nahoru pro otočení kostičky a šipka dolů pro rychlé umístění. Klávesou "Ctrl" pak můžeme manuálně zvyšovat "level", čili obtížnost. Ta se jinak zvyšuje automaticky po dosažení určité hranice dokončených řádků (na obrazovce jako "lines").
Cílem je samozřejmě získat co nejvyšší skóre, kdy body dostáváme za položení kostičky, dokončení řádku, ale také pokud zvolíme "rychlé umístění" - v tom případě čím delší trasa, tím více bodů. Vyplatí se tedy hrát co nejrychleji. Do kalkulace bodů zasahuje také zmíněná obtížnost - čím vyšší, tím více bodů.
Pěkné je, že na obrazovce vidíme nejenom další tvar kostičky, ale také statistiku, kolik jakých tvarů se již vygenerovalo. To nejdůležitější je ovšem plynulost hry a responsivnost ovládání, na což jsem si stěžoval u Tetrysu. Zde je to úplně něco jiného a hra se hraje opravdu dobře. Malé plus dávám také za tabulku nejlepších výsledků, do které je těžké se dostat, ale není to nereálné jako u některých jiných her a jako motivace to slouží dobře.
Verdikt: Velmi dobrá plynulost hry, přehlednost a responsivnost ovládání dělá z této hry zatím nejlepší československý port Tetrisu.
Hodnocení: 5/10
Ovládání je opět řešeno pomocí joysticku, kdy v emulátoru nám budou stačit směrové šipky - dvě pro pohyb do stran, šipka nahoru pro otočení kostičky a šipka dolů pro rychlé umístění. Klávesou "Ctrl" pak můžeme manuálně zvyšovat "level", čili obtížnost. Ta se jinak zvyšuje automaticky po dosažení určité hranice dokončených řádků (na obrazovce jako "lines").
Menu |
Žebříček nejlepších |
Průběh hry |
Cílem je samozřejmě získat co nejvyšší skóre, kdy body dostáváme za položení kostičky, dokončení řádku, ale také pokud zvolíme "rychlé umístění" - v tom případě čím delší trasa, tím více bodů. Vyplatí se tedy hrát co nejrychleji. Do kalkulace bodů zasahuje také zmíněná obtížnost - čím vyšší, tím více bodů.
Pěkné je, že na obrazovce vidíme nejenom další tvar kostičky, ale také statistiku, kolik jakých tvarů se již vygenerovalo. To nejdůležitější je ovšem plynulost hry a responsivnost ovládání, na což jsem si stěžoval u Tetrysu. Zde je to úplně něco jiného a hra se hraje opravdu dobře. Malé plus dávám také za tabulku nejlepších výsledků, do které je těžké se dostat, ale není to nereálné jako u některých jiných her a jako motivace to slouží dobře.
Spectrum verze, u které se hra inspirovala |
Úroveň 7 už je hodně těžká |
Konečně jsem se dostal na první místo ! |
Verdikt: Velmi dobrá plynulost hry, přehlednost a responsivnost ovládání dělá z této hry zatím nejlepší československý port Tetrisu.
Hodnocení: 5/10
Žádné komentáře:
Okomentovat