neděle 25. srpna 2019

Hra 354: Virus 7 (1989)


Virus 7
Vývojář: Zdenko Hlinka
Vydavatel: ZdenSoft
Vydáno 1989 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Další z nekonečné řady klonů Podrazu 3 (1986). Příběh se odehrává v Bostonu v roce 1994, kdy v roli starého známého nezaměstnaného programátora Tima Colemana dostaneme zprávu od našeho přítele Arthura Browna - ten nám nabízí práci s odměnou $250.000, což neodmítneme.

Cílem se tentokrát stává Bestsoft, do jehož centrálního počítače bychom měli zanést virus, jenž by znemožnil práci firmy, což Arthurovi vyhovuje. Virus ovšem nejdříve musíme získat od jednoho zaměstnance Microsoftu.

Příběh
Hlavní obrazovka
Arthur má pro mě prácičku

Mechanismy hry jsou stejné jako u každé hackovací textovky - čteme zprávy, telefonem voláme na různá čísla a zjišťujeme další stopy. Novinkou je zde možnost převést virus, který ale nejprve musíme získat. Žádná hádanka s dešifrováním kódu pomocí ASCII tabulky, či něčeho podobného, tu tentokrát není.

Obtížnost je velice nízko a hra není nikterak dlouhá, dá se tedy bez potíží dohrát během několika minut. Na závěrečné obrazovce se dozvídáme, že jsme si za vydělané peníze koupili 16 bitový stroj od IBM a hned jsme si na něm pustili nějaké prasečinky. Je zde také tajný kód a upoutávka na další hru od Zdensoftu, která ale není nikde k nalezení, takže pravděpodobně nikdy nevznikla.

Na informacích jsem si našel číslo na Microsoft
Walter je programátor 1. třídy
Zkopíroval jsem si virus na disketu

POSTUP HROU
Přečetl jsem si zprávu ("S") od Arthura Browna. Zavolal jsem mu (807-80-332; OMEGA; TIM COLEMAN), prohlédl si telefonní seznam i zprávu. Mám prý získat virus z Microsoftu a poslat ho Bestsoftu. Na informacích (300-11-111) jsem si zjistil číslo na Microsoft a zavolal tam (471-08-381). Číslo zaměstnance jsem nevěděl, tak jsem zadal náhodné číslo. Přišla mi další zpráva od Arthura, který zjistil, že správné číslo je 91647. Spojil jsem se opět s Microsoftem (471-08-381; 91647) a zjistil jména Walter Scott a Jack Klaper. 


Tomas kradl programy v Bestsoftu a skončil jako čistič ulic
Tak to šlo snáz, než jsem čekal
Přenáším virus do centrálního počítače Bestsoftu

Zavolal jsem Walter Scotta (192-38-475) a zadal jméno "JACK KLAPER". Získal jsem virus. Přečetl jsem si další zprávu od Arthura - heslo k Bestsoftu ví pracovních komunálních služeb, č. 631057. Zavolal jsem tam (123-45-678; 631057) a našel jména "Tomas Twain" a jeho bratr "Milton Hall". 

Spojil jsem se s Tomasem (714-29-818), zadal jméno "MILTON HALL" a získal heslo do Bestsoftu "EC7914M". Zvolil jsem přenos virusu ("P"), zadal číslo Bestsoftu (397-84-185) a zadal heslo "EC7914M". Virus byl přenesen. Přečetl jsem si další zprávu od Arthura, který mi sdělil pokyny pro převod peněz. 

Zavolal jsem tedy do banky (103-33-273) a zadal číslo účtu "PCAT516802", heslo "FUEL", cílový účet "PSL2075137". 
KONEC POSTUPU HROU


Arthur posílá instrukce k převodu peněz
Peníze převedené !
Vítězství !

Verdikt: Vcelku průměrná hackovací textovka, která je až příliš snadná a krátká.
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat