pátek 23. srpna 2019

Hra 353: Vabank (1989)


Vabank
Vývojář: Milan Marek
Vydavatel: TechniSoft
Vydáno 1989 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Vabank je další hackovací textovka typu Podraz 3 (1986) - opět se ocitáme v New Yorku, ve kterém se rozmáhá počítačová kriminalita. Jednoho dne nám do schránky přijde dopis (proč nám někdo neposlal e-mail?), že si můžeme vydělat slušné peníze, stačí jen zavolat na uvedené číslo. Jakmile to uděláme, tak se přidáváme do jakéhosi spolku hackerů, kteří se snaží vystopovat další zločince a převést ukradené peníze na svůj účet.

Mám strach, ale pokračuji
Do toho může jít jenom blázen. Takže pojďme!
Hlavní obrazovka

Mechanismy jsou úplně stejné jako v předloze - dostáváme zprávy, pomocí telefonu voláme a získáváme další stopy a vodítka, na informacích si zjišťujeme čísla na určité osoby či organizace. V menu přibyla jedna možnost a sice jít na policii, což vyústí ve špatný konec, protože jsme označeni za zrádce a zlikvidováni.

John mě odkázal na Boba
Udal jsem hackery na policii
Zrádce

Otravné je, že při vytáčení čísla je nutné klávesy držet delší dobu, což má asi simulovat vytáčení čísla na klasickém telefonu s otočnou číselnicí. Klasická hádanka všech těchto "Podrazovek", aneb dešifrování kódu pomocí ASCII tabulky či něčeho podobného, tu chybí.

Hra působí nedodělaným dojmem - v jednu chvíli jsme odkázáni na jakéhosi seržanta Toma Powera, ten ale ve hře není dál dohledatelný a na konec hry se dostaneme způsobem, který vůbec nedává smysl a v podstatě jsem hru dohrál jen tím způsobem, že jsem zkoušel zadávat všechna jména a hesla, co jsem získal.

Ahlová, to musí být příbuzná Davida Ahla z Podrazu 3
Zrovna na tomto místě je jméno case-sensitive
Zadávání iniciál nedává vůbec smysl. Proč NBA?

POSTUP HROU
Přečetl jsem si zprávu a zavolal Johnovi (5318749). Betty prý okrádá Národní americkou banku a mám zavolat Bobovi. Zavolal jsem mu (7982460; JOHN) a zjistil, že jeho pravé příjmení je Rainer, číslo konta zločinců je 8898700 (heslo neví) a že mám zavolat jeho přítelkyni (4809765).

Přečetl jsem si další zprávu od Johna - Katherin má prý heslo "Box". Zavolal jsem ji (4809765; BOX) a zjistil, že zločinec se jmenuje Ahlová, pracovala v Národní bance a její karta má číslo 3895. Přečetl jsem si další zprávu - druhý zločinec se jmenuje Benjamin, číslo karty v Národní bance 2993.

Ahlová v kartotéce
Nevím, proč mi Ahlová říká své číslo složky u policie ...
... a už vůbec nechápu, proč funguje jako kód pro Katherin

Zjistil jsem si na informacích číslo na kartotéku "N.B.A.k." a zavolal tam (8795602). Zadal jsem iniciály "NBA" a číslo karty 3895. Získal jsem tím informace o Betty Ahlové (šéf B. Argon), které jsem zavolal (6098271). Ohlásil jsem se jako "Bob Rainer" a zjistil, že ji policie vede pod číslem 641700.

Zavolal jsem ji znovu a tentokrát se ohlásil jako "Katherin New" a zadal kód "641700". Nové heslo je prý "KONTO-X". Zavolal jsem do "N.B.A." (2481970), číslo konta 8898700, heslo "KONTO-X" a převedl jsem peníze na svůj účet.
KONEC POSTUPU HROU

Seržant Tom Power je slepá ulička
Zadávání údajů u banky
Vítězství !

Verdikt: Nepovedená Podrazovka, která působí velmi nedodělaným dojmem - je krátká a nedává vůbec smysl.
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat