V minulém článku jsem rozebíral hru
UFO (1987) a teď se podíváme na její pokračování od stejného autora. Nutno říci, že kromě názvu spolu hry nemají nic společného, jelikož v tomto případě se jedná o
tahovou strategickou hru vycházející ze starodávné hry
Star Trek (1971). Naším
cílem je létat s lodí po galaxii a zlikvidovat všechny UFOunské křižníky - pokud se vám to nepodaří
v časovém limitu 30 let, tak "lidstvo bude přemoženo".
Celá galaxie se skládá z matice
10x10 kvadrantů a každý kvadrant se dále dělí na
10x10 sektorů. Na úvodních obrazovkách jsou názvy bohužel
prohozené, což dost mate. Každopádně v každém kvadrantu může být žádný, ale také několik UFOunů. Pokud tam je alespoň jeden, tak se tam nachází i naše
základna, ke které se stačí přiblížit a doplní se nám důležitá
energie a méně důležitá
torpéda.
|
Instrukce #1 |
|
Instrukce #2 |
|
Instrukce #3 |
Nepřátelské lodě můžeme zničit jak zmíněnými torpédy, tak "uvolněním ničivé energie". První možnost se většinou nevyplatí, protože zaměřování vyžaduje velké množství navigace, tzn. příliš plýtváte tahy, kterých je málo. Lepší je tedy proto zvolit druhou možnost, která stojí velké množství energie, ale zabijete tím všechny UFOuny v sektoru a můžete se hned dobít u základny. Nepřátelé se nijak nepohybují, ani neútočí, jediné s čím tedy opravdu zápasíme je časový limit.
Pohybovat se lze do osmi směrů a je vždy nutné zadat směr a o kolik políček (sektorů) se chcete posunout. Pokud přesáhnete okraj daného kvadrantu, tak se přesunete do toho sousedícího. Pohyb i likvidování nepřátel ubírají tahy, ale
průzkumné aktivity ne. Můžete tedy libovolně provést "scan" (zviditelnění) okolních sektorů, zobrazit mapu galaxie, nebo současného kvadrantu.
|
Začátek hry v sektoru 4-9 (osa Y, X). V kvadrantu není žádný nepřítel, jen hvězdy. |
|
Neúspěch |
|
Galaktická mapa. První číslice značí počet UFO, druhá počet základen a třetí počet hvězd (zpravidla 9). Tři hvězdičky označují dosud neprozkoumané kvadranty. |
Na úplném začátku hry si lze zvolit, kolik UFOunů musíme zneškodnit pro dohrání hry, čímž také určujeme obtížnost. I když jsem zvolil nejmenší možnou hodnotu, tak hra byla výzva, protože za daných 30 tahů lze prozkoumat všechny kvadranty jen s velkým štěstím. Při pohybu nám totiž často brání hvězdy či základny, které musíme obletět a každý pohyb, byť minimální, ubírá jeden tah.
Galaxii tedy musíte velice efektivně prozkoumat v co nejkratším čase a s trochou štěstí lze potřebný počet nepřátel zničit. Obtížnost je myslím trefena dobře, i když na nejnižší obtížnost by také mohl být přívětivější časový limit.
|
Scan okolních kvadrantů |
|
Tímto zničím jedním tahem všechny tři nepřátele a poté se dobiju u základny |
|
Vítězství ! |
Verdikt: Překvapivě hratelná strategická hra s dobře trefenou obtížnosti. Chybí jí hlavně lepší grafické zpracování.
Hodnocení: 3/10
Jenom bych dodal, že je to počeštěná a velmi podařená variace na klasiku Star Trek.
OdpovědětVymazathttps://en.wikipedia.org/wiki/Star_Trek_(1971_video_game)
Aha, to mě mohlo napadnout! Doplním do článku.
Vymazat