Hrad Smrti 2
Vývojář: David Spilka
Vydavatel: Datri Software
Vydáno 1995 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Nedokončeno
Další z mnoha textovek od Datri Software, tentokrát vytvořená v nástroji "Game writer 2.3". V instrukcích se dozvíme, že tato je určena "zkušenějším hráčům". Jedná se o pokračování Hradu Smrti (1994), v němž jsme unikli z hradu a teď začínáme tam, kde jsme skončili - pod jeho klenbou. Nicméně opět se nedozvíme žádnou zápletku.
![]() |
Začátek hry |
![]() |
I zde je nutné používat ZKOUMEJ MISTNOST pro zobrazení předmětů |
![]() |
Cesta dál je volná |
![]() |
Chostback? Snad Ghostback |
Z příkazů využijeme JDI, ZKOUMEJ, SEBER, POLOŽ, POUŽIJ a ZAPAL. Slova se automaticky zkracují na první tři písmena a příkaz se sám potvrzuje. Pro pohyb mezi obrazovkami nelze používat pouze první písmena světových stran, ale musíme psát např. JDI SEV, což zdržuje. Opět nechybí ani nutnost používat ZKOUMEJ MISTNOST pro vypsání předmětů v místnosti, což je naprosto zbytečné.
Ve hře se nachází bug, kvůli kterému nejde dohrát - jakmile uvážeme lano nad propastí a pokusíme se přeručkovat, tak vždy zemřeme. Podle existujícího návodu by toto měl být poslední krok k dokončení. Je také možné, že zachovaná verze hry byla špatně převedena a bug ve hře původně nebyl. Menší nepříjemností je, že po provedení určitých akcí (např. prosekání křoví) je nutné znovu vkročit na obrazovku, aby se stav aktualizoval a otevřela se cesta dál.
![]() |
Mapa |
POSTUP HROU
U sutiny jsem našel (ZKO MIS) dynamit (SEB DYN), u kamenů bednu a plynovou masku (SEB BED; SEB MAS), na konci cesty pilu (SEB PIL). Tou jsem prořezal husté křoví (POU PIL), sebral větev (SEB VET) a u ohně ji zapálil (ZAP VET). Na kraji propasti jsem sebral klíč (SEB KLI), kterým jsem otevřel dveře na západ od startu (POU KLI) a uvnitř našel "chostback" na chytání duchů (SEB CHO).
Sesyp jsem odpálil dynamitem (POU DYN), v hradní místnosti ducha odstranil pomocí "chostbacku" (POU CHO) a ve slepé uličce našel lano (SEB LAN). To jsem natáhl nad propastí (POU LAN) a prošel na jih.
KONEC POSTUPU HROU
![]() |
Zase zapalování větve, autor hádanky ve svých textovkách poměrně dost recykloval |
![]() |
Duch je chycen |
![]() |
Lano uvázáno |
![]() |
Tohle měl být konec, ale místo toho zemřeme |
Verdikt: Další podprůměrná textovka, tentokrát i s bugem na poslední obrazovce.
Hodnocení: 2/10
Tohle nemá konec, prostě tam není dycky spadneš, ať děláš co děláš, dokonce i když bys překonal tu propast, další lokace je taky pád do propasti. Můžeš se přesvědčit tak, že napíšeš příkaz DAT-SOF a můžeš se podívat rovnou do listingu hry, konec tam prostě nikde neni.
OdpovědětVymazat