neděle 9. června 2024

Hra 959: Labač (1992)


Labač
Vývojář: JkSoft
Vydavatel: JkSoft
Vydáno 1992 pro DOS / Windows
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Arkádová hra určená primárně pro děti, v níž se budeme snažit s myší dojít k východu z bludiště. V hlavním menu si můžeme vybrat ze tří módů hry - v "útěku" chceme najít východ a učinit při tom co nejmenší počet kroků, "malíř" zase musí natřít všechna políčka, aby se otevřel východ dál, přičemž za obarvené pole dostaneme 2 body a za krok se nám jeden odečte. V módu "cihličky" za sebou zase zanecháváme zeď, tzn. na každé pole lze stoupnout pouze jednou. 

Menu

Začátek hry

Neviditelné bludiště je dost obtížné

Uvízl jsem v herním módu "cihličky"

V hlavním menu najdeme ještě další nastavení, např. můžeme přepínat mezi dnem a nocí, kdy v druhém případě nevidíme v bludišti zdi, což hru činí obtížnou, až zbytečně frustrující. Lze také zapnout/vypnout zvuk či zvolit, zda se naše postava bude pohybovat krokem, tzn. pouze při stisku klávesy, nebo během, tzn. že se rozjede daným směrem a zastaví se o první překážku, což může být pohodlnější, ale často to hru činí nehratelnou, jelikož se nemůžeme dostat kam potřebujeme. 

Lze si dokonce navolit, že chceme začít hrát všechny tři zmíněné módy, což ale znamená, že se každá z 20 úrovní pustí 3x za sebou v každém z nich. Na pravé straně vidíme ukazatele plus (získané body), mínus (počet provedených kroků, počítá se i náraz do zdi) a "n", což je v podstatě naše aktuální skóre. To si můžeme na konci zapsat do tabulky nejlepších, která je pro každý mód samostatně. Pokud spustíme hru s argumentem "-e", tak se dostaneme i do celkem použitelného editoru úrovní

Úroveň se může zdát primitivní, ale v jiném módu se může situace obrátit

Poslední úroveň dokončena

Zápis do tabulky nejlepších

Editor úrovní

Verdikt: Hra možná není až tak zábavná, ale oceňuji tři různé módy hry, široké možnosti nastavení a navrch i editor úrovní. 
Hodnocení: 3/10

2 komentáře:

  1. Nechcem byť zlý, ale zaujímalo by ma, či tá pseudo-slovenčina v hre je nejaká recesia autora, alebo je to výsledok jeho školskej dochádzky?...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To skor vyzera na zamer. Asi to vtedy chcelo byt cool.

      Vymazat