Pentis
Vývojář: Milan Vosika
Vydavatel: Milan Vosika
Vydáno 1989 pro ZX Spectrum
Žánr: Puzzle
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Pentis je v podstatě jen rozšířená verze hry Tetris (1989) z minulého článku od stejného autora. Na začátku si opět zvolíme vlastní ovládací klávesy, kdy přibyla klávesa pro zrcadlové otočení. Poté se opět dostaneme na obrazovku s tabulkou nejlepších výsledků, odkud můžeme započít novou hru, kdy tentokrát lze i zvolit variantu hry (A, B, C), ale rozdíl mezi nimi je minimální. Volba obtížnosti (1-9, kdy 9 je nejtěžší) zůstává.
Hlavní rozdíl je tedy v tom, že se používají jiné "kostičky". Je více variant a mají složitější tvary a je tedy logicky daleko těžší je umístit tak, aby se vytvořila řada. Popravdě je to tak komplikované, že hra pak ani není příliš zábavná, ale je spíše frustrující.
Jinak na obrazovce opět vidíme statistiku jednotlivých kostiček, ovládání, skóre, počet dokončených řad, úroveň obtížnosti a následující kostičku. Herní plocha je o něco širší, aby se tam větší "kostičky" vešly.
Verdikt: Nepovedený experiment s rozšířením Tetrisu. Skládání řad je příliš obtížné a hra frustrující.
Hodnocení: 3/10
Pentis je v podstatě jen rozšířená verze hry Tetris (1989) z minulého článku od stejného autora. Na začátku si opět zvolíme vlastní ovládací klávesy, kdy přibyla klávesa pro zrcadlové otočení. Poté se opět dostaneme na obrazovku s tabulkou nejlepších výsledků, odkud můžeme započít novou hru, kdy tentokrát lze i zvolit variantu hry (A, B, C), ale rozdíl mezi nimi je minimální. Volba obtížnosti (1-9, kdy 9 je nejtěžší) zůstává.
Volba ovládacích kláves |
Tabulka nejlepších a volba úrovně |
Začátek hry |
Hlavní rozdíl je tedy v tom, že se používají jiné "kostičky". Je více variant a mají složitější tvary a je tedy logicky daleko těžší je umístit tak, aby se vytvořila řada. Popravdě je to tak komplikované, že hra pak ani není příliš zábavná, ale je spíše frustrující.
Jinak na obrazovce opět vidíme statistiku jednotlivých kostiček, ovládání, skóre, počet dokončených řad, úroveň obtížnosti a následující kostičku. Herní plocha je o něco širší, aby se tam větší "kostičky" vešly.
Kam s tím |
Tohle se opravdu nedá |
Mizerné skóre |
Verdikt: Nepovedený experiment s rozšířením Tetrisu. Skládání řad je příliš obtížné a hra frustrující.
Hodnocení: 3/10
Poznamenal bych, že autor ty složitější kostičky, ani název hry zřejmě nevymyslel, spíš půjde o předělávku z nějakého cizího vzoru. Prakticky stejný Pentis (původem z Německa) jsem jen o pár let později hrál i na Atari, a je tuším známo že "Tetris" je založen na kombinacích čtyř kostiček, zatímco "Pentis" je založen na pěticích. Kdo s tím přišel první, to ovšem jistotu nemám.
OdpovědětVymazat