neděle 12. ledna 2020

Hra 396: Bláznivý Dom (1990)


Bláznivý Dom
Vývojář: Miro & Rasťo
Vydavatel: Miro & Rasťo
Vydáno 1990 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

To se takhle člověk jen tak prochází venku po ulici, když v tom najednou přijde silný vítr a odnese ho 1500 let do budoucnosti, do jednoho bláznivého domu, plného prapodivných obyvatel, ze kterého musíme utéct. Zpracování hry je hodně základní a najdeme tu v podstatě jen text a pár otravných zvukových efektů. 

Příběh
Začátek hry a seznam příkazů
Atmosféra je poněkud temnější

Ovládání je řešeno klasicky přes psaní příkazů, kdy tu máme SKUMAJ, ZOBER, POLOZ, OTVOR, POUZI, ZJEDZ, VRAT, SLOVNIK a také příkaz POMOC, který můžeme použít v případě, že potřebujeme poradit, ale hra je natolik primitivní, že je to úplně zbytečné. Slova se nedají zkracovat.

Najdeme tu zajímavé obyvatele typu rozzuřený chemik, opice, oběšenec, kterého můžeme oživit či mouchu tse-tse. Bohužel hra je evidentně nedodělaná a i když je tu náznak některých hádanek (dát ananas chemikovi, banán opici, atd.), tak není vůbec nutné je dělat a stačí jít přímo k bráně domu. Alespoň, že se dá hra dohrát, nicméně to je záležitost na pár minut. 

Výhružky opice vyšly na prázdno, nemůže totiž udělat vůbec nic
Moucha je největší (jediný) zabiják ve hře
Mapa

POSTUP HROU
Sebral jsem sprej (ZOBER; SPREJ), zápalky (ZOBER; ZAPALKY), klíč (ZOBER; KLUC), kouzelnou minci (ZOBER; CARODEJNU MINCU) a bombu (ZOBER; BOMBU). Došel jsem až k bráně, kde jsem zapálil bombu (POUZI; ZAPALKY) a zprůchodnil cestu dál. Vrátný si ode mě vzal minci a pustil mě ven z domu.
KONEC POSTUPU HROU

Vrátného jsem uplatil
Vítězství !

Verdikt: Mohla to být zajímavá textovka, ale bohužel není dokončená a polovina plánovaných věcí zde chybí. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat