čtvrtek 16. ledna 2020

Hra 397: Boby a Jeho Pán na Pohádkovém Ostrově (1990)


Boby a Jeho Pán na Pohádkovém Ostrově
Vývojář: Bruno Scharm & Pavel Matuška
Vydavatel: PilotSoft & MatySoft
Vydáno 1990 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

V roli služebníka Bobyho se ocitáme na pohádkovém ostrově, který jako by byl vystřižený z románů Julese Verna. Budeme zde sloužit našemu pánovi, který se ukrývá v našem příbytku a jemuž budeme pomocí výtahu posílat věci, o které si řekne. Ty musíme vždy sehnat kdesi na ostrově, na němž jsme uvězněni.

Adresy autorů
Začátek hry
Slovník příkazů

Hra se ovládá vypisováním příkazů, kdy tu kromě těch pro pohyb máme ještě VZIT, POLOZ, PROZKOUMEJ, POUZIJ, STISKNI, SMICHEJ, ZALEJ, INVENTAR a SLOVNIK, který nám seznam příkazů vypíše. Slova se dají zkracovat na první 3 písmena, nicméně je škoda, že pohybové příkazy se nedají zkrátit ještě více, takže místo "S" pro "sever" je nutné psát "SEV". Příkazy je také nutné rozdělovat na jednotlivá slova, např. "VEZMI"-enter-"HARPUNU".

Po ostrově se válí celá řada předmětů, kdy některé nejsou k ničemu užitečné a jen matou. Inventář je pak omezený na 5 předmětů, takže je třeba přemýšlet, co vzít s sebou a co nechat na místě. Kromě obvyklých ostrovních lokalit se podíváme také do jeskyně, která je vybavena počítači ZX Spectrum, navštívíme kapitána Nema, budeme v laboratoři míchat sloučeninu pro rychlý růst rostlin a necháme se teleportovat.

Získání prvního předmětu je spíše rozcvička
Dodání kokosů pánovi
Robinson si nežil tak zle
Mapa

POSTUP HROU
Vydal jsem se ke kokosové palmě, vyšplhal nahoru a sebral kokos (VZI; KOK). Vrátil jsem se do kuchyně, kokosy dal do výtahu (POL; KOK; A) a poslal je pánovi (STI; TLA). Šel jsem do jeskyně, vzal disketu (VZI; DIS) a 2. část kódu (VZI; KOD) a vyjel výtahem nahoru. Zde jsem v místnosti stiskl tlačítko (STI; TLA) a zjistil 3. část kódu. Na smetišti jsem vzal krabici (VZI; KRA) a prozkoumal papír (PRO; PAP), čímž jsem získal 1. část kódu. V laboratoři jsem smíchal zkumavky (SMI; ZKU; 3; 6) a vzal je s sebou (VZI; ZKU). Odešel jsem přes místnost s červeným světlem.

Po ostrově jsou rozmístěny části kódu
Jízda výtahem
Průkaz člena KSČ patří na smetiště

Zpět v kuchyni jsem odeslal krabici (POL; KRA; A; STI; TLA), vzal harpunu (VZI; HAR) a šel na nedalekou skálu, kde jsem ulovil pár ryb (POU; HAR). Vrátil jsem se do kuchyně a opět poslal pánovi (POL; RYB; A; STI; TLA). 

Šel jsem zpátky do jeskyně k počítačům Spectrum a použil kód (POU; KOD; LKJHGFDSA; POIUYT; REWQ), čímž mě počítač přesunul do ponorky kapitána Nema. Zde jsem sebral flopy disk (VZI; FLO) a v kuchyni ho poslal pánovi (POL; FLO; A; STI; TLA). Odložil jsem harpunu (POL; HAR; N) a vzal sáček a sprej (VZI; SAC; VZI; SPR). 


Míchání zkumavek v laboratoři je vysoce nebezpečné
Teleport
Disketa prý není floppy disk, takže se pán naštval

Vydal jsem se na slunné místo poblíž kokosové palmy, kde jsem zasadil semena (POU; SAC) a zalil je zkumavkou (ZAL). Nebezpečnou rostlinu jsem odehnal sprejem (POU; SPR), který jsem odložil (POL; SPR), vzal plody (VZI; PLO) a odnesl je pánovi (POL; PLO; A; STI; TLA). Dále jsem mu poslal také disketu (POL; DIS; A; STI; TLA) a kód (POL; KOD; A; STI; TLA). Pán díky tomu zajistil záchranu.
KONEC POSTUPU HROU


Kapitán Nemo a jeho floppy disk
Adéla ještě nevečeřela
Rostlina má dost a raději odplavala pryč
Vítězství !

Verdikt: Dobrá a nepříliš obtížná textovka beroucí si inspiraci z děl Julese Verna.
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat