Boby a Jeho Pán na Pohádkovém Ostrově
Vývojář: Bruno Scharm & Pavel Matuška
Vydavatel: PilotSoft & MatySoft
Vydáno 1990 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
V roli služebníka
Bobyho se ocitáme na pohádkovém ostrově, který jako by byl vystřižený z románů
Julese Verna. Budeme zde sloužit našemu
pánovi, který se ukrývá v našem příbytku a jemuž budeme pomocí výtahu posílat věci, o které si řekne. Ty musíme vždy sehnat kdesi na ostrově, na němž jsme uvězněni.
|
Adresy autorů |
|
Začátek hry |
|
Slovník příkazů |
Hra se
ovládá vypisováním příkazů, kdy tu kromě těch pro pohyb máme ještě VZIT, POLOZ, PROZKOUMEJ, POUZIJ, STISKNI, SMICHEJ, ZALEJ, INVENTAR a SLOVNIK, který nám seznam příkazů vypíše. Slova se dají
zkracovat na první 3 písmena, nicméně je škoda, že pohybové příkazy se nedají zkrátit ještě více, takže místo "S" pro "sever" je nutné psát "SEV". Příkazy je také nutné rozdělovat na jednotlivá slova, např. "VEZMI"-enter-"HARPUNU".
Po ostrově se válí celá řada předmětů, kdy některé nejsou k ničemu užitečné a jen matou.
Inventář je pak omezený na
5 předmětů, takže je třeba přemýšlet, co vzít s sebou a co nechat na místě. Kromě obvyklých ostrovních lokalit se podíváme také do jeskyně, která je vybavena počítači ZX Spectrum, navštívíme kapitána Nema, budeme v laboratoři míchat sloučeninu pro rychlý růst rostlin a necháme se teleportovat.
|
Získání prvního předmětu je spíše rozcvička |
|
Dodání kokosů pánovi |
|
Robinson si nežil tak zle |
|
Mapa |
POSTUP HROU
Vydal jsem se ke kokosové palmě, vyšplhal nahoru a sebral
kokos (VZI; KOK). Vrátil jsem se do kuchyně, kokosy dal do výtahu (POL; KOK; A) a poslal je pánovi (STI; TLA). Šel jsem do jeskyně, vzal
disketu (VZI; DIS) a 2. část
kódu (VZI; KOD) a vyjel výtahem nahoru. Zde jsem v místnosti stiskl tlačítko (STI; TLA) a zjistil 3. část kódu. Na smetišti jsem vzal
krabici (VZI; KRA) a prozkoumal papír (PRO; PAP), čímž jsem získal 1. část kódu. V laboratoři jsem smíchal
zkumavky (SMI; ZKU; 3; 6) a vzal je s sebou (VZI; ZKU). Odešel jsem přes místnost s červeným světlem.
|
Po ostrově jsou rozmístěny části kódu |
|
Jízda výtahem |
|
Průkaz člena KSČ patří na smetiště |
Zpět v kuchyni jsem odeslal krabici (POL; KRA; A; STI; TLA), vzal
harpunu (VZI; HAR)
a šel na nedalekou skálu, kde jsem ulovil pár ryb (POU; HAR). Vrátil jsem se do kuchyně a opět poslal pánovi (POL; RYB; A; STI; TLA).
Šel jsem zpátky do jeskyně k počítačům Spectrum a použil kód (POU; KOD; LKJHGFDSA; POIUYT; REWQ), čímž mě počítač přesunul do ponorky kapitána Nema. Zde jsem sebral flopy disk (VZI; FLO) a v kuchyni ho poslal pánovi (POL; FLO; A; STI; TLA). Odložil jsem harpunu (POL; HAR; N) a vzal sáček a sprej (VZI; SAC; VZI; SPR).
|
Míchání zkumavek v laboratoři je vysoce nebezpečné |
|
Teleport |
|
Disketa prý není floppy disk, takže se pán naštval |
Vydal jsem se na slunné místo poblíž kokosové palmy, kde jsem zasadil semena (POU; SAC) a zalil je zkumavkou (ZAL). Nebezpečnou rostlinu jsem odehnal sprejem (POU; SPR), který jsem odložil (POL; SPR), vzal plody (VZI; PLO) a odnesl je pánovi (POL; PLO; A; STI; TLA). Dále jsem mu poslal také disketu (POL; DIS; A; STI; TLA) a kód (POL; KOD; A; STI; TLA). Pán díky tomu zajistil záchranu.
KONEC POSTUPU HROU
|
Kapitán Nemo a jeho floppy disk |
|
Adéla ještě nevečeřela |
|
Rostlina má dost a raději odplavala pryč |
|
Vítězství ! |
Verdikt: Dobrá a nepříliš obtížná textovka beroucí si inspiraci z děl Julese Verna.
Hodnocení: 3/10
Žádné komentáře:
Okomentovat