pondělí 4. prosince 2017

Hra 144: Star Swallow (1987)


Star Swallow
Vývojář: Tomáš Rylek
Vydavatel: T. R. C. Software
Vydáno 1987 pro ZX Spectrum
Žánr: Shoot 'em up
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Star Swallow, aneb "Hvězdná Vlaštovka", je po "Star Fly" druhá "shoot 'em up" hra Tomáše Rylka z roku 1987. Opět je možné navolit si vlastní ovládací klávesy, přičemž tentokrát se dá létat i dopředu a dozadu a také si hru zapauzovat, což se občas hodí. Tempo hry je totiž na rozdíl od Star Fly zběsilé, což naznačuje i úvodní text "Carefully, they are angry", nebo-li "Opatrně, jsou naštvaní". Opět tu ale chybí nějaké nastínění příběhu. 


Planety zobrazené při nahrávání hry
They are angry !
Hra je opět rozdělena na parseky

Hra je stejně jako Star Fly rozdělena na úrovně, kterým se tu říká parseky - ty tu najdeme pouze čtyři. Na youtube je k nalezení video, kde někdo celou hru dohraje za 4 minuty. Buď je ale autor videa neskutečný machr, nebo si trochu zacheatoval a video je sestříhané. Obtížnost je totiž hodně vysoko - nepřátelé zběsile kmitají sem a tam, střílejí po vás, náhodně se generují, takže nelze nic předpovídat, hra je rychlá a vaše loď hrozně velká a neohrabaná. A hlavně s čím jsem měl největší problémy - jelikož je vše pouze černo-bílé, tak střely nejsou na pozadí téměř vidět !!!

V jednu chvíli je na obrazovce až příliš objektů, které vás mohou jedním dotekem zabít. Je to jako tancovat mezi kapkami deště. Životy máte pouze tři a je opravdu snadné o všechny přijít během pár vteřin. Jediné ulehčení je to, že po smrti všechny překážky z obrazovky zmizí a vy pokračujete, kde jste skončili. Na konci každého parseku čeká ten stejný boss - tři lodě kmitající zleva doprava, které nemají čím překvapit. Ale lepší, než nic.

Začátek hry a hned je tu power-up na palivo
Souboj s bossem
I na tomhle obrázku jsou střely nepřátel špatně viditelné a teď si to představte v rychlosti v pohybu
Proč zrovna na Neptunu?

K tomu si musíte ještě hlídat ukazatele paliva, kdy vybouchnete, pokud budete na suchu. Dále tu je ukazatel "fire", který má značit vaší munici, ale i když vám dojde, tak se nic nemění a můžete střílet dál. Co značí ukazatel "amms" jsem doteď nezjistil. V nastavení ovládání se dá nastavit klávesa pro "fire amm", asi to tedy bude nějaká speciální střela, ale mě nefungovala a to i když jsem sebral power-up a měl ukazatel "amms" plný. 

Nápisy ve hře popisující jakousi galaxii
Moje planeta Trcis
Poslední úroveň je hodně... zajímavá

Během hry jsou na pozadí vidět i různé nápisy jako "Welcome! T. R. C.", "It's name was Iridium", nebo jména planet. Z toho se také dozvíte minimální příběhové pozadí - vaše planeta se jmenuje Trcis (odvozena od jména T.R.C. - Tomáš Rylek) a nachází se v systému Thanau. A právě tam se snažíte se svou lodí dostat - po dokončení hry se objeví text ve smyslu "úspěšně ses vrátil na Trcis a splnil všechny své úkoly". 

Cílem je samozřejmě získat co nejvyšší skóre a zapsat se do tabulky nejlepších výsledků. V té jsou na prvních místech jako už klasicky Fuxoft (Fuka), C. X. L. (Cybexlab) a T. R. C. samotný a samozřejmě dostat se na první místo je nemožné. Jak se podle vítězné obrazovky zdá, plánoval Rylek další hru s názvem "Rescue of Neptun" - ta ovšem nikdy nevyšla.


Poslední souboj s bossem - v horní části obrazovky je nápis "Home"
Oh Dear!
Nejlepší výsledky
Vítězství!

Verdikt: Na můj vkus je hra příliš těžká, na druhou stranu kdyby byla lehčí, tak by se dala dohrát za 5 minut. Je škoda, že bossové jsou vlastně nejjednodušší část hry a nepřátelské střely jsou velmi špatně vidět. 
Hodnocení: ***/10

Žádné komentáře:

Okomentovat