pondělí 6. října 2025

Hra 1119: Rychlé Šípy (1995)


Rychlé Šípy
Vývojář: David Spilka
Vydavatel: Datri Software
Vydáno 1995 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Další z mnoha textovek od Datri Software, v tomto případě inspirovaná známou knižní sérií Rychlé šípy od Jaroslava Foglara. Ta byla již zpracovaná jak na Atari v roce 1990, tak na ZX Spectrum (1988 a 1990). Dostaneme se tedy mezi "poctivé hochy" a naším cílem bude (navzdory informacím v úvodu) zmocnit se návodu na vyndání a následně samotného ježka v kleci

Instrukce

Začátek hry

Bratrstvo kočičí pracky

Rychlé šípy se brzy proměnily ve vykradače bytů

Příkazy jsou vypsané v úvodních textech - JDI, ZKOUMEJ, SEBER, POLOŽ, POUŽIJ, INVENTÁŘ, SITUACE, ZNOVU (restartuje hru) a POMOC (nefunguje), musíme je ale ještě doplnit o nevypsané ODEMKNI a ROZSVIŤ. Slova se musí zkracovat na první tři písmena a naštěstí na rozdíl od některých dalších textovek autora zde pro pohyb nemusíme vypisovat JDI SMĚR, ale stačí pouze první písmeno světové strany. Stejně tak předměty v lokaci se zobrazují sami od sebe a není nutné psát ZKOUMEJ MÍSTNOST. 

Na jednom místě je menší podraz, kdy je nutné prozkoumat knihu (životopis Lenina) dvakrát, abychom našli návod na vyndání. Jinak je hra krátká a jednoduchá. V inventáři můžeme nést maximálně pět předmětů. Na konci pak po krádeži ježka začne běžet časový limit jedna minuta, kdy musíme utéci a schovat se Vontům. Pokud však na závěrečnou obrazovku vkročíme bez ježka, tak hra spadne s chybou. 

Reklama na Datri software

V knihkupectví jsme koupili životopis Lenina

Mapa

POSTUP HROU
Na chodbě jsme sebrali klíč (SEB KLI) a na lavičce u hřiště peníze (SEB PEN). Odemkli jsme dveře (ODE DVE) a uvnitř našli žlutý špendlík (SEB SPE), který jsme si hned připnuli na bundu (POU SPE). U novinového stánku jsme koupili jízdenky (KUP JIZ), nastoupili na tramvaj (NAS) a odjeli do Stínadel. 

Zahodili jsme nepotřebné věci (POL KLI; POL JIZ) a běželi do knihkupectví, kde jsme si koupili knihu (KUP KNI) a uvnitř (2x ZKO KNI) našli návod (SEB NAV) na vyndání ježka z klece. Knihu jsme tu nechali (POL KNI), vešli do domu na východě a za zahradou našli páčidlo (SEB PAC) a baterku (SEB BAT). Na sněmu Vontů jsme ukradli ježka (SEB JEZ) a rychle běželi do sklepa, kde jsme vypáčili dvířka (POU PAC), ve tmě rozsvítili baterku (ROZ BAT) a unikli. 
KONEC POSTUPU HROU

Vontové nemají rádi cizince!

Rychle vzít ježka a pryč

Na útěk máme jen minutu

Vítězství!

Verdikt: Krátká a jednoduchá textovka s námětem Rychlých šípů. Ve srovnání s ostatními textovkami autora potěší vylepšený parser, který se konečně řadí alespoň do průměru. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat