pátek 24. října 2025

Hra 1124: Smart (1995)


Smart
Vývojář: Luděk Roleček (Intuition) & Petr Znojemský (Protector) & Tomáš Celizna (Ventor) & Mário Závodník (Trauma)
Vydavatel: Czex Syndicate
Vydáno 1995 pro Amiga
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Logická hra pro počítače Amiga, kde je naším cílem zničit všechny lebky, barely, integrované obvody či rudé kuličky. K tomu nám dopomohou pohyblivé kostky a hlavně bomby (sirky, blesky), které zničí vše ve čtyřech směrech. Problém je v tom, že oboje můžeme pouze vyslat určitým směrem, načež se zastaví o první překážku a zároveň jakmile pustíme bombu, tak ta vybuchne. Jinými slovy ji nejprve musíme připravit cestu k cíli. 

Ovládání je řešeno pomocí joysticku a fungovat by měly i kurzorové šipky na klávesnici a mezerník pro vybírání. Pomocí "P" hru pozastavíme. 

Instrukce

Začátek hry

První získané heslo

Blesků je méně jak integrovaných obvodů

Projít budeme muset celkem 32 úrovní, kdy pro každou je jiný časový limit. Ten je často nastaven naprosto nesmyslně, kdy nemáme vůbec čas se rozmyslet a i když už známe řešení, tak je problém vše vůbec stihnout provést. Bohužel při pozastavení hry není úroveň vidět, takže jediným řešením je pauzovat v emulátoru. 

Po každém úspěchu získáme heslo do úrovně, díky němuž se můžeme z hlavního menu později vrátit na místo, kde jsme skončili. Nepočítá se tu žádné skóre, takže tím o nic nepřijdeme. 

V dolní části kromě čísla aktuální úrovně a zbývajícího času vidíme ještě "destroy", což značí kolik předmětů ještě musíme zničit. Počet bomb je často menší, a tak musíme plánovat a zničit pokud možno více předmětů najednou. 

Obtížnost není nastavena dobře a první polovina je hlavně kvůli časovým limitům daleko těžší jak ta druhá, kde je času více a úrovně jsou celkově jednodušší. Pochválit lze slušnou hudbu s několika skladbami. Po dohrání se dočkáme dlouhých pozdravů pro všechny kamarády a známé autorů. 

Asi je nejlepší vzít to z vrcholu pyramidy

Jednu bombu bude potřeba dostat doprostřed

Začíná to být komplikované

Vypadá to jednoduše, ale není

Hesla do úrovní:
2-10: DREAMING, FORREST, TWINS, CASTLE, EVENING, SNOWBOARD, NOTHING, FLOWERS, CHERUB
11-20: FAMILY, REDROSES, HOUSE, PEOPLE, CHILDREN, KILLER, QUESTION, JOFA, SUNSHINE, LIGHT
21-30: COLOUR, MAGIC, SEAWORLD, DOLPHIN, ANGEL, GLASS, TAXI, GREENPARK, LOVING, COTTAGE
31-32: SUPERMAN, BOOMBANG

Pozdější úrovně jsou paradoxně lehké

Tak to je nepříjemné

Poslední 32. úroveň je jen formalita

Vítězství!

Verdikt: Další logická hra poznamenaná nesmyslnými časovými limity, které tu vůbec nemusely být. Obtížnost je nevyvážená a první polovina je těžší jak ta druhá. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat