neděle 14. května 2023

Hra 820: Krádež (1993)


Krádež aneb Pomsta
Vývojář: David Spilka & Marcel Tošner
Vydavatel: Datri Soft
Vydáno 1993 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Textovka, u které jakoby se autoři nemohli rozhodnout, zdali ji pojmenují "Krádež" a nebo "Pomsta". V průběhu prázdnin na konci 6. třídy (z toho lze odhadnout věk autorů) se ujímáme Slávka H., který spolu se sestrou Radkou, babičkou a kamarády Davidem Spilkou a Marcelem Tošnerem (autoři hry) odjíždí stanovat. V průběhu noci však ze stanu zloděj ukradne věci, a tak se vydáváme po jeho stopách. 

Prázdniny!

Zloděj udeřil

Smrt

Hra kombinuje všechny možné mechanismy - nejprve vybíráme ze tří nabízených možností, následně musíme vypočítat nesmyslnou matematickou úlohu a nakonec bez jediného vodítka hledáme zloděje v lese zadáváním světových stran. Špatná volba přitom znamená okamžitou smrt a restart hry. Problém je, že volby vypadají všechny stejně a nedá se odhadnout ta správná, takže dobrat se konce je možné pouze zkoušením všeho. 

Při zadávání voleb se také musí hledět na velikost písmen. Zpočátku se vše musí psát malými a světové strany na konci velkými. 

POSTUP HROU
b, a, c, 87, b, a, Z, J, Z, J, Z, S, S, V, S, V
KONEC POSTUPU HROU

Podle jaké logiky se má vypočítat odpověď?

Hledání zloděje bez vodítka

Vítězství!

Verdikt: Lepší zapomenout. 
Hodnocení: 1/10

1 komentář:

  1. No tak "lepší zapomenout" - neboj, s Datrim se ještě setkáš, je to tak hodně plodnej autor textovek a dalších obskurností pro Atari. Máš se na co těšit.

    OdpovědětVymazat