neděle 30. července 2017

Hra 98: Ples Upírů (19??)


Ples Upírů
Vývojář: Ladislav Salát
Vydavatel: Ladislav Salát
Vydáno 19?? pro Atari 8bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

V textovce od Ládi Saláta se vydáme do 19. století, kdy se v Karpatech ztratil náš přítel, profesor Morbidus. Ten se podle posledních zpráv vydal potvrdit existenci upírů a jak to tak bývá, už se nevrátil. Vydáváme se tedy po jeho stopách k nejmenovanému zámku, ve kterém se ho pokusíme najít. 

Úvodní příběh
Začátek hry
Nekonečný boj s parserem

Začínáme v podivné zahradě a po pár krocích najdeme na záhonu růži. Logicky se jí tedy pokusíme sebrat. Jak? Příkazy musíme klasicky vypisovat. Člověk tedy logicky zkusí napsat "seber ruzi", s čímž ho hra pošle někam. Abych to zkrátil, ani dalších X pokusů nebylo úspěšných a teprve až po nahlédnutí do zdrojového kódu hry jsem zjistil, že:
  1. Vše se musí psát s diakritikou.
  2. U sloves se musí vypisovat pouze první tři písmena. Tzn. místo "prozkoumej" jen "pro", místo "polož" jen "pol".
  3. Hra neumí skloňovat, předměty je tedy nutno psát v 1. pádu. 

Když to shrnu, místo příkazu "seber ruzi" je nutné zadat "seb růže". Zdejší parser je tedy přímo hrůzostrašně neintuitivní a nedivil bych se, kdyby hodně hráčů odradil už na začátku. Této nepříjemnosti se dalo jednoduše vyhnout, kdyby autor napsal krátký návod na úvodní obrazovku, což se bohužel nestalo. 

Další věc, kterou v adventurách nesnáším, je omezení inventáře. Lze mít u sebe jen šest předmětů a je nutné během hry odkládat ty nepotřebné, přičemž na jednu obrazovku můžeme dát jen dva. Jak také bývá zvykem, na několika místech lze zemřít.




Mapa hry

POSTUP HROU:
Vydal jsem se na hnojiště, které jsem prozkoumal a získal louč. Při druhém prozkoumání vyletěl nějaký pták, tak jsem ho sledoval až ke stromu, na který jsem vylezl a zjistil, že se jedná o havrana. Bez problémů jsem ho odchytil a položil ho před špinavou stařenu, která ho hledala. Za to mi dala klíč k márnici, kam jsem se hned vydal a vzal si tam krumpáč. Po cestě jsem vzal také lopatu a po prozkoumání hrobky jsem získal i křesadlo, kterým jsem zapálil louč a nechal ho tam i s klíčem ležet.

Příkaz "DEJ" tu jako u mnohých her chybí a je nutné použít "POLOŽ"
S autorem hry si není radno zahrávat
Upíři konzumují konzervy, kam ten svět spěje!

Před hřbitovem jsem zkoušel kopat a našel kůl. Pak jsem došel zpátky k záhonům s růží, kde jsem odkryl kruhový otvor. Lopatu a krumpáč jsem už nepotřeboval, tak jsem je zahodil a s loučí v ruce se vydal do tmy. Objevil jsem se v podzemní chodbě, kde jsem našel paruku a vylezl ven do sálu, kde jsem zahodil louči. Brzy jsem ve výklenku našel meč, se kterým jsem rozmlátil obě dveře a pak ho zahodil. Ve zbrojnici jsem otevřel skříň a našel konzervu, kterou jsem dal sluhovi a získal od něj kladivo. V ložnici jsem se vyzbrojil česnekem a vydal se po schodech do zatuchlé místnosti.

R. I. P. - tak to nevyšlo
A máš to, bledý chlápku... tedy... Draculo !
Panejo, to je vděku! Mám chuť profesora zase pověsit za nohy ke stropu!

Díky tomu jsem udržel Draculu na uzdě a zatloukl mu do srdce kůl. Vzal jsem si jeho plášť a zahodil kladivo. V rohu místnosti jsem našel postavu, kterou jsem odvázal a zjistil, že to je profesor Morbidus. Prý musím vyřídit i ostatní upíry. Šel jsem tedy do pokoje pro služebné, kde jsem vzal a otevřel lebku. Vypadl z ní paklíč. Zpět do tanečního sálu, kde jsem zamkl dveře a otevřel okno. A je to upírech!

Tak to se povedlo! Doufám, že tam byl i Edward z Twilightu.

Teď ještě utéct. Šel jsem na sever do tajné pracovny, kde jsem stiskl páku. Pravou. A šel jsem zpátky na místo, kde jsem našel meč. Teď už tam stěna nebyla. Došel jsem ke kočáru, před kočího položil bič a nastoupil.
KONEC POSTUPU HROU

Vítězství! A teď mě omluvte, běžím se pochlubit mamince!

Verdikt: Klasická textovka s upírskou tématikou je sužována špatným parserem. Je nutné si na něj na začátku zvyknout, za což můžete být odměněni slušným atmosférickým zážitkem. 
Hodnocení: ***/10

Žádné komentáře:

Okomentovat