neděle 14. prosince 2025

Hra 1138: Walkerz (1995)


Walkerz
Vývojář: New Entry (Michal Bačík & Vladimír Kalný & Ondřej Matějka)
Vydavatel: Electric Boys
Vydáno 1995 pro Commodore 64
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Další hra od skupiny New Entry, jež se vzdáleně podobá legendárním Lemmings (1991) v tom smyslu, že se budeme starat o skupinu panáčků či "chodců" (walkers), kteří bezmyšlenkovitě chvátají vstříc různým propastem, do nichž mohou spadnout a zabít se, čemuž se budeme snažit zabránit přesouváním naší jediné plošinky, pomocí níž tvoříme "mosty". Výchozím bodem i cílem chodců pak můžou být buď domečky a nebo okraje obrazovky. 

Logo distributora

Začátek hry

V některých situacích nelze zachránit všechny panáčky

Obtížnost se zvyšuje i tím, že se snižuje viditelnost

Naši svěřenci zároveň chodí různě rychle a zatímco někteří se loudají, tak další jsou zase běžci. Za zachráněného panáčka pak získáme od dvou do šesti bodů do skóre, které spolu s číslem úrovně a počtem zbývajících životů vidíme v dolní části obrazovky. Počet životů určuje kolik panáčků nám může zemřít, přičemž toto se neobnovuje mezi úrovněmi a zároveň můžou nastat situace, kdy jich ztratíme v jeden okamžik hned několik. Jakmile se dostaneme na nulu, tak nastává konec hry a musíme začít od začátku, takže obtížnost je velmi vysoko. Naštěstí alespoň za každých 200 získaných bodů obdržíme bonusový život

Kvůli grafickému zpracování je situace občas nepřehledná

Pokud ze strany přiběhne rychlý panáček, tak se téměř nedá reagovat

Počet děr se neustále zvyšuje

Začíná to být opravdu nehratelné

Dohromady tu najdeme 30 úrovní, kdy se obtížnost postupně zvyšuje tím, že roste počet děr, chodců je více a jsou rychlejší, občas je nevidíme, protože jsou za překážkami. Panáčci také začnou nevcházet do cílového domečku, ale místo toho se obrací a vrací se zpět, což je matoucí. Občas nepřehledné grafické zpracování situaci také nepomáhá. 

Mechanismy jsou tedy primitivní, ale od hráče se vyžaduje excelentní načasování přesunu plošinky. Ani to ale občas nestačí, jelikož hra není vyladěná a v některých momentech je nemožné zachránit oba chodce, jelikož skáčou do propasti v naprosto stejný čas. Výjimečné nejsou ani situace, kdy se panáček objeví na obrazovce a sprintem se během vteřiny zabije, na což se nedá reagovat. Pokročilejší úrovně jsou pak nesmyslně těžké a přesouvání naší plošinky mezi velkým počtem propastí (až deset) je nepřesné. 

Svůj bodový zisk si pak lze zapsat do tabulky nejlepších výsledků. Pochválit se dá podařená hudba.

Naprostá šílenost

Poslední úroveň je naštěstí poměrně hratelná

Vítězství!

Pro zápis do tabulky nejlepších nesmíme hru dokončit

Verdikt: Mechanismy velmi jednoduchá hra s příliš vysokou obtížností. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat