pondělí 19. února 2018

Hra 167: Zabarachuda (1987)


Zabarachuda
(čili Poklad Šíleného Profesora)
Vývojář: Daniel Thürner
Vydavatel: Manic Software
Vydáno 1987 pro Sharp MZ-800
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Stejně jako v minulém článku tady máme předělávku hry ze Spectra - tentokráte je to hra Zabarachuda (1986) portovaná na počítače Sharp. Podtitul názvu hry se liší - zatímco v originále to byl "Poklad šíleného vynálezce", tak tady máme šíleného profesora. Příběh je ale jinak úplně stejný. Cestovatel Ikebana se vydává na tajemný hrad šíleného Zabarachudy najít poklad. 

Úvodní instrukce
Příběh je stejný, jen napsaný lehce jinými slovy
Začátek hry

Zatímco v článku k původní hře jsem kritizoval špatný parser, tak zde musím s povděkem kvitovat, že došlo ke značnému zlepšení. Stejně jako v lepších textovkách, i zde se teď může zkracovat a například příkaz "VE O" si hra správně vyloží jako "VEZMI OTEP DREVA". Jediné, co mě tentokrát štvalo bylo, že "S", což by měl být příkaz pro pohyb na sever, hra chápala jako "SLOVNIK", takže se musí používat "SE". Pohyb do ostatních směrů (J, Z, V, D, N) funguje normálně.

Příkazy se dají konečně zkracovat
R.I.P.
Ani mrtvý se nesmí okrádat !

Hru jsem klasicky zkusil dohrát podle svého návodu a vše probíhalo v pořádku, až do momentu, kdy jsem měl najít pilník a dostat se díky němu skrz mříž. Pilník tam prostě nebyl a nikde jinde jsem ho taky nenašel. Pilník jsem našel po použití příkazu "ROZSVIT" a byl jsem schopný hru normálně dohrát. Ve hře je každopádně i tak několik bugů - např. k pavoukům se dá dostat i bez bot, helma není vůbec potřeba, atd. (thx to Mop). 

Vítězství !

Verdikt: Tento port ze Spectra má sice vylepšený parser a konečně se to hraje o něco příjemněji, dojem ale kazí nově se objevivší bugy.
Hodnocení: 3/10

10 komentářů:

  1. Je to smutné, když autor vynechá betatesting. Alespoň jednou dohrát hru před vypuštěním do světa by mělo být samozřejmé.

    OdpovědětVymazat
  2. Pilník je v kobce pod knihovnou, ale je vidět až po příkazu ROZSVIT nebo R. Chyby ale ve hře určitě jsou, třeba k pavoukům se dá i bez bot, helma není vůbec potřeba atd.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sakra, máš pravdu. Už si nevzpomínám, jak to bylo v původní hře. Nebylo to tak, že jsi v tom podzemí umřel, pokud jsi nerozsvítil? Tady se nic takového nestane, takže možná proto jsem to neudělal. Každopádně článek upravím.

      Vymazat
  3. K verzím pro ZX a Sharp jsem už před lety psal nějaké postřehy tady:
    http://textovky.panprase.cz/index.php?topic=46.0
    http://textovky.panprase.cz/index.php?topic=86.0

    Verzi pro Atari jsem nehrál, tak se budu těšit na článek.

    OdpovědětVymazat
  4. To bývaly časy! :-D
    1987. To jsem se s Danem a Jirkou seznamil. Vděčím jim za mnohé!
    Díky kluci! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To teda. Kdepak asi dneska jsou ti super lidi ze
      Sharp Club Kutná Hora....?

      Vymazat
    2. Třeba to tady také někdy najdou a zanechají nějaký vzkaz ;)

      Vymazat
    3. Kéž by.
      Je to už třicet let, co jsme se potkávali nad těmi báječnými programovatelnými hračkami. Chybí mi na ně konktakt. Asi by se dali vypátrat, ale nechci se vtírat. Zbývá doufat, že na tento blog narazí náhodou.

      Vymazat
    4. Daniel Thürner je a síti linkedin.

      Vymazat