neděle 14. září 2025

Hra 1113: Poker (1995)


Poker
Vývojář: Milan Zelenay
Vydavatel: LeoSoftware
Vydáno 1995 pro Atari 8-bit
Žánr: Karetní
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Milan Zelenay (Jolly (1992), Fruitmania (1993), Cubic Games (1994) a další) se pokusil o trochu jiné zpracování karetní hry poker. Zde se vždy vylosuje pět karet, načež pomocí joysticku můžeme označit ty, které chceme nahradit. Aktivní karta je označená bílou šipkou (kurzorem) nad ní. Pokud kurzor přesuneme úplně doprava či doleva, tak můžeme naší volbu potvrdit. 

Cílem je získat obrázek složený z 20 částí, kdy pro získání jedné potřebujeme nahrát 100 bodů. Průběžné skóre vidíme na pravé straně jako "kasa". Výherní kombinace jsou: dvojice (1 bod), dvě dvojice (3), trojice (8), fullhouse (15), čtveřice (30), flash (40), postupka (50), poker (100). 

Začátek hry

Čtveřice!

Tak postupka musí být za sebou...

První dílek obrázku odkrytý

Na složení obrázku máme časový limit 60 minut, kdy časomíru vidíme nahoře uprostřed. Jinými slovy to znamená, že pro každý dílek máme pouhé 3 minuty, což je velmi krátká doba. Je tedy nutné co nejvíce hru pauzovat pomocí mezerníku, ale ani to nemusí stačit. 

Složit třeba postupku či poker je téměř nemožné, protože se počítá pouze to, když jsou karty seřazené za sebou. Reálnější nejvyšší kombinace je flash (všechny barvy stejná barva), ale abychom hru úspěšné dohráli, tak musíme zkoušet získat bonus

Ten je navázaný na srdíčka, jež jsou vidět uprostřed. Pokud složíme nějakou kombinaci třeba s esem, tak se otočí srdíčko s esem. Hra je ale rozdělena na "série", kdy v každé máme 32 karet a jakmile je vyčerpáme (zbývající počet je vidět v pravém rohu), tak započne nová, přičemž srdíčka "drží" jen tři série, pak se obrátí zpátky. Zvláštní ale je, že někdy se srdíčko i přes složenou kombinaci neotočí a nepřišel jsem na to jestli je za tím nějaká další logika, ale spíše to vypadá jako nepříjemný bug

Nicméně pokud se nám podaří otočit všechna srdíčka, tak se dostáváme do bonusové hry. V levém horním rohu se každý tah hází kostkou. Jakmile aktivujeme bonus, tak musíme zvolit znaménko (větší, menší, rovná se). Např. na první kostce je pětka, a tak zkusíme zvolit "větší", načež se začne náhodně losovat druhá kostka. Pokud vyjde porovnání hodnot jako nepravdivé, tak odcházíme s nulou. V opačném případě se bonus zvýší a pomocí volby "stop" ho můžeme vybrat. Lze ale i pokračovat stejným způsobem na třetí a čtvrtou kostku, čímž se zvyšuje možný bonus, ale samozřejmě i riziko. Výše bonusu závisí na zvoleném znaménku, kdy za rovnítko je nejvíce. Odnést si můžeme něco mezi 90 až 350 body. Přičítání bonusu je pak velmi pomalé, během čehož běží drahocenný čas. 

Flash!

Tučný bonus za získaná srdíčka

Kompletní obrázek - tak tohle za tu dřinu nestálo

Verdikt: Celkem zajímavý nápad je znehodnocený stresujícím časovým limitem, kdy jsem musel podvádět nahráváním v emulátoru, abych se dostal na konec. Hodilo by se i vysvětlení pravidel, protože získávání srdíček je podivné a pravděpodobně zabugované, což obtížnost ještě zvyšuje. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat