čtvrtek 26. června 2025

Hra 1087: House of Devil (1995)


House of Devil
Vývojář: David Spilka
Vydavatel: Datri Software
Vydáno 1995 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Další z mnoha textovek od Datri Software, tentokrát v jedné ze čtyř částí programu najdeme i instrukce, ovšem žádný popis příběhu. Z příkazů je prozrazeno JDI, ZKOUMEJ, SEBER a POLOŽ, na OBLÉKNI, NABIJ a ODEMKNI budeme muset přijít sami. Z dalších je zde i SAVE a LOAD pozice a dozvíme se i o nesmyslném příkazu ZKOUMEJ MISTNOST, který vypíše předměty v místnosti (což by se mělo dít automaticky) a hlavně ZKOUMEJ SEBE, což konečně vyjasňuje, jak v mnoha textovkách od Datri Software prohlédneme obsah našeho inventáře. 

Bohužel i tady nelze pro pohyb psát pouze písmena světových stran, ale je nutné využívat JDI. Také stále funguje automatické zkracování slov na první tři písmena a automatické potvrzování příkazu. V instrukcích najdeme i rady, ty se ovšem týkají ostatních her autora. Celé hraní doprovází jednoduchá hudba. 

Instrukce

Začátek hry

Opět je nutné používat zbytečný příkaz ZKOUMEJ MISTNOST

House of Devil je ve skutečnosti pevnost

Začínáme na poušti a jak brzy vyjde najevo, House of Devil je název pevnosti, kterou obývají nepřátelští vojáci. Naším cílem je projít přes ni na heliport a odletět vrtulníkem pryč. Hned na začátku na sebe obrazovky zmateně navazují, ale ve skutečnosti tu najdeme pouze 12 lokací a hra je velmi krátká. 

I přes to obsahuje několik nepříjemností. V oáze musíme prozkoumat šaty vícekrát abychom našli klíč. Zároveň ho najdeme pouze na původní obrazovce, pokud šaty prohledáme jinde, tak ho nenajdeme. Šaty zároveň nejde obléci dokud klíč nemáme a jelikož tento převlek potřebujeme pro průchod bránou, tak se zde dá jednoduše zaseknout. 

Ve skladu zbraní najdeme prázdný samopal, nicméně se zde dají sebrat i náboje, které nejsou zmíněné. To přeskočí nutnost najít je na zamýšleném místě ve velitelském stanu, kde čekají v zamčené truhle. 

K dokončení pak potřebujeme hned 4x prozkoumat vrtulník, což ve skutečnosti posune čas (pilot nastoupí a nastartuje), načež můžeme nastoupit a odletět. Zajímavostí je, že si lze nechat vrtulník i uletět, načež se dostaneme do neřešitelné situace. 

Mapa

POSTUP HROU
V oáze jsem našel šaty (ZKO MIS; SEB SAT), 2x je prozkoumal (ZKO SAT) a našel klíč (SEB KLI). Poté jsem si je oblékl (OBL SAT) a prošel hlavní bránou pevnosti. Ve skladu zbraní (ZKO MIS) jsem objevil samopal (SEB SAM), ve velitelském stanu jsem v bordelu (ZKO BOR) objevil truhlu (ZKO TRU), odemkl ji (ODE TRU), sebral náboje (SEB NAB) a nabil samopal (NAB SAM). 

Postřílel jsem vojáky u cesty na západ (ZAB VOJ) a za nimi objevil heliport. Celkem 4x jsem prozkoumal vrtulník (ZKO VRT) a pak do něj nastoupil (POU VRT).
KONEC POSTUPU HROU

V bordelu nic není, jen truhla s klíčovým předmětem

Vojáci mi to přišili

Vrtulník je nutné několikrát prozkoumat

Vítězství!

Verdikt: Textovka, která nevybočuje z autorovy tehdejší tvorby - krátká, s nedobrým parserem a mnoha designovými nedostatky jako nutnost něco zkoumat vícekrát. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat