Rox'n'Roll
Vývojář: Jaroslav Polák ml.
Vydavatel: Pisces
Vydáno 1990 pro Commodore 64
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Rox'n'Roll vychází ze stejnojmenné sci-fi povídky z roku 1989 od Jiřího Procházky. Jakožto binar-runner 001 se jménem Rolland (či Roll) připojíme naší mysl do počítače a budeme se pohybovat ve virtuální realitě a zkoumat tzv. metagalaxii.
![]() |
Zápletka |
![]() |
Instrukce k terminálu |
![]() |
Všechny tyhle informace se budou hodit |
![]() |
Při spojení mozku s počítačem se objeví pár nápověd |
Hra je v podstatě rozdělena na dvě části, kdy začínáme u terminálu firmy WIC (World Industry Corp.) a zadáváním příkazů si můžeme nastudovat informace o dostupných zbraních (interpolační pistole, střílna, chrlič, "čínská zeď", "black box"), nepřátelských entitách jako je "lev", "gepard" či "slon" a najdeme zde i důležité zmínky o přenosové cestě "highway" a limitu 400 km, "totálních koordinátech" či dvě explicitní nápovědy.
Ve druhé části pak vstoupíme do systému RICHARD a budeme bojovat o ovládnutí metagalaxie s konkurenčním systémem JOANNA od Intelspace Union zatímco zabijáci z S.O.S (Speciální ochrana systému) jdou po naší dívce Roxanně. Zde vždy dostaneme na výběr z několika možností a musíme zvolit tu správnou, která nás posune dál, přičemž v textech se často objevují matematické vtipy.
Občas je nutné zapamatovat si číslo či ho napsat pozpátku, jsou tu i místa, kde záleží jen na náhodě a pokud máme smůlu, tak musíme hru opakovat. Třeba i úvodní vstup do systému může selhat, ale v tomto případě nezemřeme. Na hráče, který nečetl povídku, může celý průběh působit zmateně a nepřehledně.
![]() |
Vstup do systému RICHARD povolen |
![]() |
Co použít? |
![]() |
Konečně trochu tuším o co jde |
![]() |
Cestování po datové "highway" |
POSTUP HROU
Pomocí "ins" jsem zobrazil instrukce, přes "pzb" a "zzb" si přečetl detaily o zbraních, po spuštění "riy" jsem se dozvěděl dvě nápovědy a sice o použití black boxu na čínskou zeď a upozornění, že Mata Hari je lev. Přes "thr" jsem vstoupil do systému (F1).
2, A, 2, 2, 2, 3 (zapamatovat číslo a napsat pozpátku), 2, 2, počkat až zbývající cesta bude pod 400km, 3, 1, 2, 2, počkat na energy deficit, 1, (zapamatovat a napsat číslo), 1, počkat na konec relativistické smrště, 7x2, 1
KONEC POSTUPU HROU
![]() |
V této části nezbývá než čekat a doufat |
![]() |
I binární styk zavání kriminálem |
![]() |
Metagalaxie! |
![]() |
Vítězství! |
Verdikt: Zajímavá textovka s pár nezvyklými prvky, nicméně na hráče, který nečetl původní povídku, může působit trochu zmateně.
Hodnocení: 3/10
Žádné komentáře:
Okomentovat