Ťah Koňom
Vývojář: Roman Bórik
Vydavatel: Romborsoft
Vydáno 1994 pro ZX Spectrum
Žánr: Desková hra
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Menší hříčka od Romana Bórika, která se odehrává na šachovnici s jedinou figurkou a sice s koněm. Ten začíná v levém horním rohu, tedy na poli A8. Hráči se střídají v tazích a vyhrává ten, kdo koně dostane do pravého dolního rohu, na jedno ze čtyř políček - G1, H1, G2, H2. Samozřejmě se kůň může pohybovat jen svým typickým způsobem, tedy "do L".
Na začátku si musíme vybrat zda chceme během hry slyšet slušnou hudbu či pouze zvukové efekty a poté následuje volba kdo bude začínat první - hráč či počítač. Před tahem se vždy vypíšou dostupné tahy, ale překvapivě ne všechny možné. Svoji volbu pak provádíme stiskem jedné z kláves A, B, C, D.
Hraje se na 10 partií, kdy na konci se podle skóre dočkáme slovního vyhodnocení. Bohužel hra postrádá jakoukoliv variabilitu, protože pokud začíná hráč první, tak nemůže vyhrát a pokud začíná první počítač, tak se dá pokaždé zvítězit volbami C, C, B.
Začátek hry |
Poslední tah |
Vítězství! |
Verdikt: Menší šachová hříčka, která ale postrádá jakoukoliv variabilitu, jelikož počítač táhne vždy stejně.
Hodnocení: 2/10
Jde o další zpracování již dříve známé hříčky, která vyšla (dokonce pod stejným názvem) již začátkem roku 1977 i v časopisu Amatérské Radio, tehdy v podobě hardwarově pojatého hracího stroje - viz. také článek Bonus 7.
OdpovědětVymazatHra opäť pochádza z výpisu z časopisu ZENIT Pionierov 08/1986-1987 (pôvodne pre PMD 85). Len bola prepísaná do ZX Spectra a odetá do iného šatu. Bolo to také "cvičenie" - BASIC spojený s rutinami v strojovom kóde.
OdpovědětVymazatK poznámke "Před tahem se vždy vypíšou dostupné tahy, ale překvapivě ne všechny možné.". Tu je asi myslené, že sa nedá skákať "späť". To bol zrejme zámer pôvodného autora. A ak by bol možný skok späť, hra by sa zrejme stala nekonečnou.