Denniffia
Vývojář: New Entry (Michal Bačík) & Electric Brains (Nikaj Eijk) & Blues Muz
Vydavatel: New Entry & Electric Brains, od 1996 64'er
Vydáno 1995 pro Commodore 64
Žánr: Shoot 'em up
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Stejně jako u her Squares (1994) a Cannon Craze (1995) spolupracoval M. Bačík s autory z Holandska, kteří mu dodali grafiku a hudbu. Jakožto klasický zástupce "shoot 'em up" her pak Denniffia vyšla v roce 1996 v německém časopisu 64'er. Nalézt se dá také demo pod názvem Incinerator, které obsahuje celou první úroveň.
Hvězdný systém Denniffia byl napaden a obsazen mimozemskou formou života, která teď vysává všechny lokální zdroje, což ohrožuje tři místní civilizace. Proti agresorům byl zahájen odboj, nicméně se dosáhlo jen malých úspěchů, jelikož nepřátelská výzbroj je daleko pokročilejší. Proto byl vyvinut prototyp nového vesmírného letounu "Poslední naděje", jenž je daleko rychlejší a silnější než cokoliv předtím. Naším cílem bude ujmout se ho a porazit nepřátelskou flotilu.
![]() |
Loga autorů |
![]() |
Menu |
![]() |
Začátek hry |
![]() |
Aktivovaný štít |
Svůj letoun ovládáme pomocí joysticku a klasicky se snažíme vyhnout či sestřelit nepřátele, kteří vydrží více zásahů. Naopak my při jediném kontaktu ztrácíme jeden z pěti životů a vracíme se na poslední checkpoint v úrovni.
Kromě standardní střely můžeme využít i jeden z bonusů, jejichž ikonky vidíme ve spodní části obrazovky:
- "I" - několik vteřin jsme nesmrtelní, tzn. že můžeme i narážet do nepřátel, což je zničí.
- "P" - rakety, jež aktivujeme mezerníkem. Proletí vším, co jim stojí v cestě a na jednu ránu zničí většinu nepřátel.
- "S" - štít, který nás po nějakou dobu ochrání před poškozením, narážením do nepřátel je však nezničíme.
- "V" - zvýší rychlost a hbitost letounu.
- "?" - náhodný bonus
Zatímco raket máme od začátku 15, ostatní bonusy se aktivují tím, že je v úrovních sebereme, čímž danou výhodu získáme po omezený čas, resp. zvýšenou rychlost získáme po zbytek úrovně. Do další se však nepřenáší.
![]() |
První boss |
![]() |
Ve všech sudých úrovních letíme doleva |
![]() |
Druhý svět a sbírání náhodného bonusu s otazníkem |
Najdeme tu celkem šest úrovní a tři různé světy, což odpovídá třem civilizacím zmíněným v příběhu. V lichých úrovních letíme klasicky doprava, v sudých naopak zprava doleva, což je trochu nezvyk. Na konci každé čeká ten stejný boss, který si nepřichystal žádné speciální útoky a navíc pokud ho nesestřelíme dostatečně rychle, tak jednoduše odletí.
Ostatní nepřátelé jsou na tom co se týče zajímavosti lépe. Narazíme na různé typy, kdy někteří letí rovně, další kličkují či reagují na náš pohyb. Někteří střílí, jiní nikoliv. Jejich projektily nelétají příliš rychle a často nejdou přímo do našeho letounu, ale "visí" ve vzduchu a tvoří překážku, což je velmi nepříjemné, protože často nejsou proti pozadí moc dobře vidět a můžeme na ně sami najet. Lze je tedy brát jako jakési nastražené miny. Nepřátelé na rozdíl od nás také umí střílet dozadu, takže většinou nelze vše jen jednoduše proletět.
Obtížnost je velmi kolísavá, zatímco některé části jsou těžké, další jsou naopak až příliš jednoduché. Během hry získáváme body do skóre, to je ovšem nepodstatné, protože náš výsledek se nikam nezapisuje. Technicky je hra provedena velmi dobře, vše je plynulé a hudba vynikající.
![]() |
Třetí svět |
![]() |
Závěrečný boss je stejný jako všichni předchozí |
![]() |
Vítězství! |
Verdikt: Hře se dá vytknout trochu nevyvážená obtížnost, nezajímaví bossové a trochu i nepřehlednost, kdy nepřátelské projektily nejsou na barevném pozadí moc vidět.
Hodnocení: 4/10
Žádné komentáře:
Okomentovat