středa 28. února 2024

Hra 924: Dracula (1990)


Dracula
Vývojář: LuSoft
Vydavatel: LuSoft
Vydáno 1990 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Dříve objevený druhý díl ze stejného roku jsme tu již měli, díky usilovné práci archivářů se podařilo objevit i jeho předchůdce, v němž se opět vžijeme do role mladého muže jménem Jonathan Harker, kterého na svém zámku uvěznil upíří hrabě Dracula. Naším cílem bude zlikvidovat našeho věznitele a uniknout z hradu. 

Instrukce

Začátek hry a příkaz POMOC

Tudy cesta nevede

Příkazy JDI, VEZMI, POLOŽ, POUŽIJ, PROZKOUMEJ, INVENTÁŘ a POMOC vybíráme z menu, v němž se pohybujeme pomocí kláves "Q", "A" a mezerníkem potvrzujeme. Respektive místo "Q" můžeme používat i klávesy "WERTYUIOP" a místo "A" zase "SDFGHJKL". 

Inventář je omezený na pět předmětů, takže se nevyhneme přemýšlení co si vzít s sebou. Příkaz POMOC je na poměry tuzemských textovek výjimečně užitečný a opravdu na klíčových místech poskytuje explicitní rady co dál dělat, takže zásek nehrozí. Obtížnost je zde celkově spíše nižší. 

To je od hraběte velice nerozumné mít na svém zámku příručku "Jak zabít upíra"

Záhadný nápis stačí přečíst pozpátku

Jak z nějakého hororu

Zámek má první patro, přízemí, zvonici a malý sklep, přičemž po schodech se na některých místech pohybujeme klasicky nahoru a dolů, na ostatních zase atypicky do světových stran. Najdeme tu jednu velice jednoduchou šifru, kdy stačí nápis přečíst pozpátku. 

Největším problémem je útrpně pomalé zobrazování menu po každém zadaném příkazu, což se dá naštěstí aspoň částečně řešit zrychlením procesoru v emulátoru. Dočkat se můžeme dvou konců - ten špatný získáme pokud se rozhodneme utéci bez zlikvidování hraběte, jinak samozřejmě musíme svůj úkol splnit a následně z římsy sešplhat po laně dolů, na což vlastně přímo navazuje již zmíněný druhý díl

Přívěšek na klíče na památku

Mapa

POSTUP HROU
V hlavní knihovně jsem prohledal stoly a našel slovník. V rytířském salonku jsem sebral dýku. Pokračoval jsem přes schodiště do špinavého pokoje, kde jsem pomocí slovníku přeložil knihu a zjistil, jak zlikvidovat Draculu. Ve skladu nářadí jsem sebral sekeru a zahodil slovník. Na nádvoří jsem vlezl do studny a sebral klíč, na vrcholku zvonice na mě zase čekalo lano

Po schodech jsem se vydal do sklepa, kde jsem narazil na nápis (pozpátku KLIC JE VE STUDNE). Sebral jsem kůl, pomocí sekery ho osekal do špičky, u nápisu klíčem odemkl dveře a zahodil ho. Uvnitř jsem Draculu nejprve propíchl kůlem a poté mu dýkou uřízl hlavu. Vrátil jsem se na začátek do malé knihovny, prohledal police, vzal kličku a s její pomocí otevřel okno v mém pokoji. Vylezl jsem na římsu, přivázal lano k okapu a unikl z hradu.
KONEC POSTUPU HROU

Hlavně se nedívat dolů

Špatný konec kdy nezabijeme Draculu

Vítězství!

Verdikt: Poměrně průměrná textovka, která frustruje velice pomalým zobrazováním menu po každém zadaném příkazu. Na rozdíl od druhého dílu se zde alespoň dočkáme konfrontace s hrabětem Drákulou. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat