Flash
Vývojář: David Spilka
Vydavatel: Datri Software
Vydáno 1995 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Další z mnoha textovek od Datri Software, naším cílem bude jednoduše dostat se do počítačového střediska a spustit zde program z diskety. Program je rozdělen na dvě části, v té první najdeme jen jednu obrazovku s instrukcemi, kde také najdeme všechny dostupné příkazy - JDI, ZKOUMEJ, SEBER, POLOZ, KUP, VLOZ, POMOC, NASTUP, SITUACE a INVENTAR.
Slova se opět automaticky zkracují na první tři písmena a příkaz se sám potvrzuje. Pro přesun nelze psát jedno písmeno světové strany, ale je nutné použít JDI, což zdržuje. Příkaz POMOC je k ničemu, jelikož vždy odpovídá pouze "pomož si sám".
![]() |
Instrukce |
![]() |
Začátek hry |
![]() |
Každý přece vyhazuje peníze do koše, že? |
![]() |
To nejsou noviny, to je Playboy! |
Hra je krátká, ale i tak zde najdeme hned několik zásekových míst. Na dvou obrazovkách se nacházejí potřebné předměty, ale ani po prozkoumání všeho nejsou v textu zmíněny (disketa a kámen). Nepomůže ani zvláštní příkaz ZKOUMEJ MISTNOST, který se objevil v dalších textovkách autora a funguje i tady, nicméně dostaneme odpověď, že zde nic není, i když je.
Další případ je zabití zloděje, kdy ZAB ZLO nefunguje a musí se použít ZAB LUP (lupiče). Pro odemčení dveří nepotřebujeme klíč, ale musí se prostě počkat, což se provede nelogicky přes příkaz SITUACE místo CEKEJ (to stejné pro čekání na autobus). Je tu i bug, kdy noviny u stánku nemusíme kupovat, ale stačí je prostě vzít, takže vůbec nepotřebujeme hledat peníze (které jsou opět nelogicky v koši).
Hru pak doprovází ukradená hudba z jiných textovek.
![]() |
Ať zemřeme kdekoliv, vždy je to 20 % |
![]() |
V kontejneru je disketa, to se ale nedozvíme |
![]() |
Mapa |
POSTUP HROU
Z koše (ZKO KOS) jsem vytáhl peníze (SEB PEN), za které jsem u stánku koupil noviny (KUP NOV), těmi odlákal pána na lavičce (DEJ NOV) a ukradl mu jízdenku (SEB JIZ). Na zastávce jsem počkal na autobus (SIT) a nastoupil (NAS).
Ve slepé uličce jsem prozkoumal kontejnery (ZKO KON) a vzal neviditelnou disketu (SEB DIS). Před vchodem domu jsem počkal (SIT) na babku a uvnitř sebral neviditelný kámen (SEB KAM). Na přechodu jsem počkal na zelenou (SIT), v temné uličce zabil zloděje / lupiče (ZAB LUP) a odnesl si samopal (ZKO LUP; SEB SAM). Tím jsem ve výpočetním středisku zastřelil strážného (ZAB STR) a do disketové jednotky vložil disketu (VLO DIS).
KONEC POSTUPU HROU
![]() |
Další zásekové místo, kde musíme zabít lupiče, nikoliv zloděje |
![]() |
Zbývá poslední krok |
![]() |
Vítězství! |
Verdikt: Nezajímavá, krátká, zabugovaná textovka s neviditelnými předměty, kvůli kterým ji hráč standardní cestou ani nedokáže dohrát.
Hodnocení: 1/10
Žádné komentáře:
Okomentovat