Dungeon Demons
Vývojář: Filip Oščádal (Fred Brooker) & Jan Petkov (Jofa / Vectors) & Pavel Musil
Vydavatel: Hero Music Company (HMC)
Vydáno 1995 pro Amiga
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Hra od skupiny HMC (Tetris (1989), Brutal Recall (1992), Microx (1992), Dune 3 - Achtung! Die Kurve (1993)) spadá do žánru gamebooku, resp. interaktivní fikce. Vžijeme se do role mladého chlapce, kterého odváží jeho matka na narozeninovou oslavu spolužáka Masona Turnera. Ten si jako místo konání akce vybral legendami opředený hrad Duncarney, který nechal jeho bohatý otec rozložit a převézt z Irska do USA. V kostýmu Temného rytíře vstupujeme dovnitř a velmi brzy zjišťujeme, že tu něco nehraje a že místo pojídání chlebíčků a dortu budeme nuceni zápasit o holý život.
![]() |
Přezdívky autorů - F. Kerboor je anagram pro Fred Brooker, ale co P. Eolin? |
![]() |
Hrad Duncarney |
![]() |
Příběh |
![]() |
První rozhodnutí |
Dočkáme se velkého množství textu, jenž by vydal na menší knížku. Po několika stránkách vždy dostaneme na výběr mezi dvěma (výjimečně i třemi) možnostmi a podle naší volby příběh pokračuje. Větvení je opravdu solidní a dosáhnout můžeme na celkem 28 konců, které se dělí na dobré (dokážeme z hradu uniknout) a špatné, čemuž odpovídá i jeden ze tří závěrečných obrázků.
Během svého putování můžeme narazit na všechny možné fantasy postavy jako jsou kouzelníci, čarodějnice, nemrtvé královny, rytíři, kostlivci, bezhlaví dělníci, mrchožrouti, vodní příšery, lidožrouti či trpaslík Puckett, jenž nám v jedné linii může pomáhat, ve druhé zase škodit. Všichni ale nenávidí Temného rytíře, tedy nás, a nedá se jim vysvětlit, že jsme pouze v kostýmu.
Hru doprovází pěkná hudba, která se pro každou scénu liší, najdeme tu tedy hned několik skladeb. V jedné části v mučírně se nachází bug, kdy se hra zasekne ve smyčce dvou obrazovek a nedá se pokračovat.
![]() |
Nejrychlejší konec, kdy najdeme na oslavě autory hry |
![]() |
Jeden z dobrých konců |
![]() |
Závěrečný obrázek pro všechny dobré konce |
![]() |
Mapa |
POSTUP HROU
Ve hře je několik dobrý konců. Text voleb se může lišit, protože se zobrazuje jedna ze dvou možných variant.
Postup pro nejdelší dobrý konec "únik před lidožroutem":
1. (Je tam někdo?), 1. (Spustit most a běžet domů), 2. (Tajná chodba), 1. (Zajali tě), 2. (Něco pohádkového), 1. (Dobře ukrytý), 1. (O hlavu kratší), 1. (Je slepá?), 2. (Zcela jinam), 2. (Vyklouznout), 1. (Osvobodit), 1. (Čas se zachránit), 1. (Podzemní řeka), 2. (Lekne se), 1. (Rozzuřený).
KONEC POSTUPU HROU
![]() |
Závěrečný obrázek pro špatné konce |
![]() |
Druhý závěrečný obrázek pro špatné konce |
![]() |
Většinou se vybírá ze dvou, ale někdy i ze tří možností |
![]() |
Nepříjemné okamžiky s královnou |
Verdikt: Fantasy gamebook s mnoha konci podpořený solidní hudbou.
Hodnocení: 4/10
Ty tři závěrečné obrázky jsou obrazy Zdzislawa Beksinskiho. Pochybuju, že měli koupenou licenci 🙂
OdpovědětVymazatUrčitě neměli, ale výběr umělce kvituju, Beksinski je super :)
Vymazat