středa 14. května 2025

Hra 1073: The Duck Tales 2 (1995)


The Duck Tales 2
Vývojář: David Spilka
Vydavatel: Datri Software
Vydáno 1995 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Po událostech v prvním dílu se strýček Skrblík vydává na další dobrodružství. Naším cílem bude zachránit synovce a Donalda, kteří jsou začarováni do podoby soch na naší zahradě. Jediné, co nám může pomoci, je kouzelná kniha Magiky von Čáry, ta nám ji ale samozřejmě nechce dobrovolně půjčit, takže si ji budeme muset tak trochu ukrást.

Začátek hry

Opět využijeme leteckých služeb Rampy

Není to kapie, ale kápě

Kámen nutno odvalit

Z příkazů se tentokrát dozvíme pouze o ZKOUMEJ, HLEDEJ a NASTUP, na SEBER, POLOZ, POUZIJ, ODVAL, ZAPAL a OBLÉKNI si budeme muset přijít sami. Pokrokem od minule je, že pro pohyb již nemusíme používat JDI, ale stačí zadat první písmeno světových stran. Slova se stále musí zkracovat na první tři písmena a příkaz se potvrzuje automaticky, nicméně tentokrát musíme psát mezeru sami. 

Některé věci jsou stejné jako v prvním dílu - opět využijeme služeb Rampy k přepravě do nespecifikované džungle, opět budeme muset zapálit křoví abychom se dostali dál. Najdeme tu nepříjemnosti jako nutnost něco zkoumat vícekrát, např. vázu na začátku, abychom našli klíč a pokud ve svém domě zapomeneme nůž, tak až později zjistíme, že se dál nedostaneme, přičemž se nedá vrátit. U domorodce je popsáno, že vidíme "kápii", nicméně to není paprika jak by se mohlo zdát, ale autor myslel "kápi", což může být matoucí, jelikož si kápi musíme obléci. 

Hra také často padá s errory a po provedení některých akcí zmizí text tak rychle, že se nedá přečíst. 

Rafani

Už zase zapalujeme křoví

Mapa

POSTUP HROU
Prozkoumal jsem nářadí (ZKO NAR) a našel nůž (SEB NUZ). Ve svém pokoji jsem 2x prohledal vázu (ZKO VAZ) a objevil klíč (SEB KLI), kterým jsem v hale odemkl dveře (POU KLI) a nastoupil do auta (NAS) a poté do letadla (NAS). V džungli jsem našel paklíč (SEB PAK), ve vesnici ukradl domorodci kápi (SEB KAP), na smetišti našel lampu (SEB LAM) a v lese větev (SEB VET). 

Na konci džungle jsem odvalil kámen (ODV KAM), v jeskyni zapíchl Rafany nožem (POU NUZ) a u ohně zapálil větev (ZAP VET). Tou jsem zase zapálil křoví v lese (ZAP KRO), oblékl si kápi (OBL KAP) a vešel do Magiččina doupěte. Truhlu jsem odemkl paklíčem (POU PAK), uvnitř našel dynamit (SEB DYN) a ten použil na zával (POU DYN). V místnosti jsem sebral knihu (SEB KNI) a našel kouzlo (HLE KOU). 
KONEC POSTUPU HROU

Doupě Magiky

Zával odpálíme pomocí dynamitu

Kouzelná kniha

Vítězství!

Verdikt: Parser byl od minulého dílu lehce vylepšen, nicméně stále jde o krátkou textovku se zápletkou "najdi poklad" (v tomto případě knihu) s podprůměrným zpracováním a bugy. 
Hodnocení: 2/10

Žádné komentáře:

Okomentovat