neděle 11. května 2025

Hra 1072: The Duck Tales 1 (1995)


The Duck Tales 1
Vývojář: David Spilka
Vydavatel: Datri Software
Vydáno 1995 pro Atari 8-bit
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

"Kačeří příběhy" od D. Spilky se dočkaly v jednom roce dokonce tří dílů. V tomto nemůže být zápletka jednodušší, protože "strýček Skrblík hledá poklad" a budeme u toho samozřejmě i my. 

Na úvodní obrazovce je odkryto několik příkazů jako je ZKOUMEJ, SEBER, POLOŽ, POUŽIJ, JEZ, DEJ, SITUACE, NASTUP a INVENTÁŘ, nicméně najít a použít budeme muset ještě ZAPAL, PLAV a ZABIJ. Bohužel pro pohyb nestačí zadávat jen první písmena světových stran, ale je nutné použít příkaz JDI, např. JDI SEV. Všechna slova se automaticky zkracují na první tři písmena a poté ani nemusíme potvrzovat klávesou Enter. Psát nelze příliš rychle, protože to program nezvládá zpracovávat. 

Začátek hry

Příkazy se zkracují na první tři písmena

Ale ne, my snad budeme muset Rampovi zaplatit!

U jezera musíme PLAVAT

Začínáme v Kačerově u naší pokladnice plné peněz a pomocí Rampy McKváka se přesuneme kamsi do džungle, kde se posilníme banány, kamenem zabijeme medvěda a poklad najdeme ukrytý v jeskyni. Přes jezero musíme PLAVAT, nicméně zpátky můžeme opět použít příkaz JDI. Zapálená větev přitom plavání přežije bez újmy, strýček Skrblík zřejmě umí plavat jen s jednou rukou a druhou drží větev nad vodou. 

Hra je krátká a poměrně jednoduchá. Na obrazovce na západ od paloučku vyskočí error, naštěstí to nebrání dohrání. Na závěrečné obrazovce najdeme upoutávku na druhý díl a také doporučení, abychom si zahráli hry Last Return 1 a 2, nicméně ty se zřejmě nedochovaly. 

Mapa

POSTUP HROU
V pokladnici jsem sebral nějaké peníze (SEB PEN), nechtě jsem je předal Rampovi (DEJ PEN) a nastoupil do jeho letadla (NAS). V džungli jsem postupně našel větev (SEB VET), rýč (SEB RYC) a banán (SEB BAN), kterým jsem se hned posílil (JEZ BAN), zapálil u ohně větev (ZAP VET) a přeplaval jezero (PLA JIH). 

Na kamenitém placu jsem našel kámen (SEB KAM). Hořící větví jsem zapálil křoví (ZAP KRO) a zpřístupnil průchod dál, kde jsem kamenem zabil medvěda (ZAB MED) a na jihu našel lano (SEB LAN). Pomocí něho jsem v soutěsce vyšplhal nahoru (POU LAN), zavalený vchod odblokoval pomocí rýče (POU RYC) a vstoupil do jeskyně s pokladem.
KONEC POSTUPU HROU

Zapálená větev zázračně přežila přeplavaní přes jezero

Zabíjení medvěda kamenem

Před jeskyní s pokladem

Vítězství!

Verdikt: Krátká a podprůměrně zpracovaná klasická textovka s velmi jednoduchým a nezajímavý příběhem "najdi poklad". 
Hodnocení: 2/10

2 komentáře:

  1. To muselo bejt mrzení to hrát, úplně nenávidím to zadávání příkazů, co hráč zadává jen ve zkrácené formě a ještě se to samo odešle je peklo. Ale asi chápu ty důvody, v tý době asi moc lidi nepsali všema deseti a ta písmenka na tý klávesnici se hledaj fakt blbě.

    Když do toho začnou motat ještě diakritiku, tak to muselo bejt peklo na druhou.

    OdpovědětVymazat
  2. Kačer plave jen nohama a větev drží v zobáku :-))

    OdpovědětVymazat