úterý 6. května 2025

Hra 1070: Descent (1995)


Descent
Vývojář: Peter Helcmanovský (Mr. Ped)
Vydavatel: 7Gods
Vydáno 1995 pro ZX Spectrum
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Descent nemá nic společného s poměrně známou stejnojmennou střílečkou ze stejného roku, od níž si pravděpodobně vypůjčil název. Byl součástí kompilace dem "Demobit '96 Invitation Intro" a jak se dozvíme z textů, autor ho vytvořil během jednoho deštivého rána za 50 minut v BASICu. Hlavně z toho důvodu je plynulost hry velmi špatná. 

Klávesami "O" a "P" pohybujeme se svojí šipkou v dolní části po horizontální ose a pomocí "Q" střílíme po jediném nepříteli ve tvaru zavináče. Zatímco naše projektily vypadají jako vykřičníky a mohou být na obrazovce maximálně čtyři, chaoticky se pohybující nepřítel vypouští žluté mřížky. Pokud se trefíme, tak získáme 10 bodů do skóre, které lze vidět v levém dolním rohu. Pokud se trefí nepřítel do nás, tak končíme a dostaneme nabídku uložit svůj nejlepší výsledek, což však končí chybou. 

Hra byla prý vytvořena za 50 minut

Sám autor ji nazývá "shitty"

Výměna střel

Zápis nejlepšího skóre nefunguje

Verdikt: Psaním tohoto článku jsem strávil více času jak autor tvořením této nepovedené hry. 
Hodnocení: 1/10

1 komentář:

  1. Jiří Bernášek6. května 2025 v 20:22

    Koukám, že se tenhle styl provozoval na více platformách. Já jsem zhruba od půlky devadesátek viděl podobný fenomén i na Atari: Jezdilo se na počítačové srazy, ale často nebyl čas ani motivace na nějakou větší tvorbu, tak se udělalo směšně jednoduché "fake demo", abychom se aspoň měli nad čím zasmát. Taky publicita...

    OdpovědětVymazat