úterý 28. února 2023

Hra 790: Dokonalá Loupež (1993)


Dokonalá Loupež
Vývojář: Martin Daniel
Vydavatel: Ozzyoss Software
Vydáno 1993 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Jak autor sám zmiňuje v textech, nechal se inspirovat starší textovkou Dokonalá Vražda (1987). V tomto případě se budeme snažit o něco podobného a sice o dokonalou loupež. Jakožto nezaměstnaný člověk hledáme příležitost k výdělku a v novinách najdeme inzerát od firmy Craceross. Brzy zjistíme, že se nejedná o nic jiného než spolek zločinců, s nímž se vydáme zrealizovat bankovní loupež. 

Instrukce #1

Instrukce #2

Velice nepodezřelý inzerát

To je ale překvapení!

První polovina je opravdu hodně podobná zmíněné Dokonalé Vraždě, až to místy vypadá, že autor převzal části kódu. Jako první krok si tedy vybereme, kterou banku chceme vykrást a poté musíme dát dohromady plán loupeže, tzn. jaké pomůcky, zbraně a vozidla použijeme. Akce se povede vždy, nicméně poté se hra mírně větví, když nás policie buď vypátrá, a nebo ne. Pokud se dostaneme před soud, tak při volbě špatného advokáta můžeme i zemřít, přičemž si můžeme vybrat ze tří druhů smrti, vždy s nějakou jednoduchou animací. 

Na začátku si volíme banku na vyloupení

Plán loupeže je hotov

První akce se podaří vždy

Policie je neschopná

Po této akci se dostáváme do druhé poloviny, kdy nás kontaktuje firma Bradoror a nabídne nám další práci za ještě daleko vyšší odměnu. Jde opět o vyloupení banky, nicméně v tomto případě je v trezoru $200 milionů a nám připadne hezkých 20 %. Trezor je ale napojen na počítač se třemi elektronickými zámky, každý s vlastním kódem a tyto budeme muset po vzoru hádanek z Podrazu 3 (1986) dešifrovat. 

Dočkáme se tedy klasického převádění podle ASCII tabulky, připravit si musíme ale i hex tabulku a u třetího zámku musíme najít počáteční písmena synonym uvedených slov. Hra je ve finále velmi krátká, na druhou stranu obsahuje velké množství různých grafických efektů

Jedna z animací smrti při neúspěchu

Dostal jsem nabídku, která se neodmítá...

Druhá část začíná

Staré dobré luštění kódu z ASCII tabulky

POSTUP HROU
Libovolná banka, Craceross, koupit cokoliv (akce se vždy podaří), libovolné noviny. Pokud policie selhala, tak se pustit do boje, koupit si čokoládu. Pokud jsme obžalováni, tak zvolit Grindera jako advokáta. V obou případech přijmout nabídku. 

V druhé části zadat postupně: 11273211, 22400112, 71827565, 60160187, TTEE.
KONEC POSTUPU HROU

Tady se zase hodí hex tabulka

Jakým jiným slovem se řekne "karta"?

Vítězství! 

Verdikt: Hra vlastně není celkově příliš dobrá, nicméně za svoje neortodoxní zpracování si odnáší body navíc. 
Hodnocení: 3/10

Žádné komentáře:

Okomentovat