Kekyzárny
Vývojář: Jan Volek
Vydavatel: Jan Volek
Vydáno 1992 pro ZX Spectrum
Žánr: Textová adventura
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno
Zvláštní název této hry vychází ze jména našeho protivníka Kekyzny, o němž jsme se doslechli, že se chystá na naší planetě provádět jaderné pokusy. V kůži Jana Volka, tedy samotného autora hry, se budeme snažit mu v tom zabránit tím, že zlikvidujeme jeho základnu na planetě Nextion. 
|  | 
| Kekyzárny | 
|  | 
| Příběh #1 | 
|  | 
| Příběh #2 | 
V horní části obrazovky vidíme nabídku příkazů, které se vyvolávají stiskem jedné klávesy. Kromě klasických S, J, V, Z pro pohyb tu najdeme také VEZMI, POLOŽ, PRŮZKUM, ÚTOK, S. O. S., INFORMUJ, TEST, LOAD a SAVE TEST, přičemž názvy příkazů v některých případech nedávají smysl a jsou matoucí. 
Pomocí ÚTOK používáme předměty (např. útok s klíčem odemkne mříže), S. O. S. nám na některých místech poskytne nápovědu, co dál dělat, INFORMUJ je výpis inventáře a TEST znovu vypíše popis aktuální lokace. 
|  | 
| Začátek hry | 
|  | 
| Situace se záhy zvrtne | 
|  | 
| Jdu do nebíčka | 
Nepříjemné je, že vypisování textu je velmi pomalé. Zamrzí velké množství gramatických chyb, což se dá pravděpodobně zdůvodnit tím, že autor byl v době vzniku velmi mladý. Obtížnost není příliš vysoko a největší překážkou je nutnost pochopit matoucí příkazy, viz výše. 
Ve stejném roce vyšlo i pokračování Kekyzárny 2, které příběhově přímo navazuje. 
|  | 
| Útočím klíčem na zámek | 
|  | 
| Odlet s korábem | 
|  | 
| Mapa | 
POSTUP HROU
Sebral jsem revolver (1R) a vydal se na sever, kde mě chytili. Jakmile Kekyzna odešel, tak jsem postřílel stavbaře (4R), na severu sebral dynamit (1D) a otevřel s ním mříže (4D). V místnosti za nimi jsem našel padák (1P) a přístroj (11). V uzlině jsem skočil dolů s padákem (4P), položil ho (2P), z dálky vystřelil na Zimníka (4R) a zahodil i revolver (2R). Ve výtahu jsem sebral baterku (1B), vystoupil z něho a opět nastoupil. V tmavém sektoru jsem si posvítil baterkou (4B) a sebral klíč (1K). 
Opět jsem použil výtah a odemkl mříže (4K). Opodál jsem sebral elektronku (1E) a nastoupil do korábu. Prozkoumal jsem baterku (3B) a nalezený monočlánek vložil do přístroje (4M) spolu s elektronkou (4E) a poté přístroj použil (41) na zmatení cvrčka. 
KONEC POSTUPU HROU
|  | 
| Zbastlil jsem na koleni rušičku radaru | 
|  | 
| Zničil jsem nepřítele "leizrovým" dělem | 
|  | 
| Vítězství! | 
Verdikt: Podprůměrná textovka s matoucím ovládáním.  
Hodnocení: 2/10
 

Pomalé vypisování textů může být schválně jako efekt, inspirováno Podrazem 3. I Basic jinak může vypisovat rychle.
OdpovědětVymazatTeď hraju druhý díl a možná na tom něco bude, i když nechápu proč by někdo dělal vypisování textu tak úděsně pomalé.
VymazatBASIC je na textové hry dostatečně rychlý. Pokud je někde vypisování textů pomalé, vždy je to záměrně bržděné.
Vymazat