pondělí 24. dubna 2017

Hra 59: Zbieranie Ovocia v Omurovanej Zahrade (198?)


Zbieranie Ovocia v Omurovanej Zahrade
Vývojář: SAS
Vydavatel: SAS
Vydáno 198? pro PMD 85
Žánr: Arkáda
Počet hráčů: 1
Stav: Dokončeno

Dílo se zajímavým názvem nás nechá na začátku zvolit obtížnost od 0 do 3, kdy vyšší číslo odpovídá překvapivě nižší obtížnosti, a pak už jsme vrženi do hry, ve které ovládáme křížek a snažíme se sebrat co nejvíce malých a velkých koleček, za něž dostáváme body. Hra se nedá nijak dohrát, cíl je získat co nejvyšší skóre, které si hra pamatuje a můžeme ho tedy zkoušet neustále překonat.

Začátek hry
Ahoj
Pokud se nepletu, "omurovaná zahrada" se dá přeložit jako "obezděná zahrada", což by odpovídalo. Nejsou tu totiž žádní nepřátelé, ale princip hry je založený na tom, že na okrajích obrazovky je zeď, jíž se hráč nesmí dotknout. Tahle zeď se náhodně pohybuje, cuká sebou nepředvídatelně sem a tam a hráč tedy nemá svobodnou volbu kam jít - musí se pohybovat mezi mantinely, které mu hra určí. 

S podobnými herními principy se setkávám poprvé, ale je klidně možné, že "Zahrada" vychází - jak to bylo u většiny tehdejších her běžné - z nějaké zahraniční předlohy. 

Nápis "Hura" je sestavený ze sebratelných "velkých koleček"
Uprostřed jakéhosi útvaru

Herní svět, který má představovat zahradu, je zaplněný dalšími zdmi, které vytvářejí různé útvary, co nám brání v pohodlném úniku před pohybujícími se mantinely. Těch se (až na výjimky) dotknout můžeme a občas z nich najdeme sestavené nějaké ty nápisy typu "Ahoj". 

Nutno dodat, že na nejvyšší obtížnost je hra téměř nehratelná, protože obvodová zeď vám opravdu nenechá vydechnout. 

Verdikt: Hra, která nepřekvapí jen hrozným názvem, ale i originálními herními principy, které vidím poprvé. 
Hodnocení: **/10

Žádné komentáře:

Okomentovat